Apple er kendt for deres årlige lanceringer af nye iPhones, Macs og andre populære produkter.
Men nu ændrer teknologigiganten kurs og justerer sin strategi, da virksomhedens produktportefølje er blevet for omfattende.
Ifølge insiderkilder som Mark Gurman fra Bloomberg har denne overvældende produktmængde skabt udfordringer for Apple, både internt og eksternt.
En overfyldt produktportefølje
Apples mange produkter spænder fra iPhones til Macs, iPads og Apple Watches, og virksomheden har hidtil præsenteret opdateringer til disse enheder med stor pomp og pragt.
Men ifølge Gurman er Apple begyndt at bevæge sig væk fra det traditionelle årlige lanceringsmønster, da de ansatte simpelthen er overbebyrdede.
De samme teams arbejder på flere produkter, hvilket betyder, at problemer med ét produkt ofte forsinker arbejdet på andre.
"Apple har ikke dedikerede teams til hvert produkt. For eksempel udvikler lydteamet ikke kun høretelefoner, men arbejder også med lyddesign til iPhones, Macs og Apple Watch," forklarer Gurman.
Dette har medført forsinkelser og en generel overbelastning af de interne ressourcer. Det skriver Bild.
Ny strategi for lanceringer
Det er ikke første gang, at Apple afviger fra deres normale lanceringscyklus.
Sidste år blev en ny iPad lanceret i maj, og tidligere i år præsenterede Apple deres 15-tommer MacBook Air uden for den traditionelle tidsramme i efteråret.
Fremover kan vi forvente flere af disse uventede lanceringer, da Apple forsøger at sprede produktion og annoncering mere jævnt ud over året.
Udfordringer for iPhone
Selv med denne nye strategi vil iPhone fortsat være omdrejningspunktet for Apples produktportefølje.
Dog har lanceringen af iPhone 16 ikke været problemfri, da den ventede "Apple Intelligence" endnu ikke er blevet integreret i systemet.
Dette har ført til skuffelse blandt kunderne, og ifølge analytikere kan det påvirke salget negativt sammenlignet med tidligere iPhone-modeller.
Apples strategiændring markerer en vigtig overgang, hvor fokus er på at skabe bedre arbejdsbetingelser for de ansatte og samtidig undgå at overbelaste markedet med for mange produkter på én gang.