Lamborghini omkring ny elbil i 2028: "Vi tøver stadig"

Skrevet af Christian Pedersen

4 uger siden

|

21/05/2024
Elbiler
Foto: Lamborghini
Foto: Lamborghini
Lamborghini har meldt ud, at de stadig er usikre på den elbil, som de har sagt skulle udkomme i 2028.

Mest læste i dag

Selvom Lamborghini har planer om at lancere en elbil, bliver det først realiseret i 2028, og det bliver ikke en traditionel superbil.

Lamborghini er kendt for deres ekstreme ydeevne og design, men når det kommer til en Lamborghini elbil, holder de kortene tæt til kroppen.

"Lamborghinis elbil bliver ikke som de nuværende modeller. Vi tænker i nye baner og nye typer køretøjer," udtaler Lamborghinis øverste direktør Stephan Winkelmann.

Winkelmann understreger, at selvom der ikke umiddelbart er forretningsmæssig logik i en elektrisk superbil nu, udelukker han ikke, at fremtiden kan ændre på dette synspunkt.

"Det er for tidligt at afgøre og vi må observere markedets udvikling," siger Stephan Winkelmann i et interview.

Selvom en Lamborghini elbil måske lyder som en revolution, er firmaet forsigtige med at gå fuldt ind i elbilsmarkedet med en superbil.

I stedet overvejer Lamborghini andre innovative løsninger som syntetiske brændstoffer, hvor de følger i fodsporene på søstermærket Porsche, der eksperimenterer med disse teknologier i Chile.

Planen om en Lamborghini elbil omfatter en model kaldet Lanzador, som adskiller sig fra de traditionelle modeller ved at være mere højbenet, noget der minder mere om deres populære SUV Urus.

Dette nye køretøj er dog ikke sat til at gøre sin debut før i 2028.

"Det er en stor omvæltning for os, og vi skal sikre, at alt er på plads.

Det handler ikke kun om at følge trends, men om at gøre det rigtigt," understreger Winkelmann.

Denne tilgang viser, at Lamborghini tager deres tid til at undersøge og udvikle den rigtige type Lamborghini elbil, som kan leve op til mærkets ry for innovation og ydeevne, selvom det måske ikke bliver i den form, fans forventer.

Winkelmanns tøven afspejler en forsigtighed med at bevæge sig for hurtigt ind på et marked, der stadig er under udvikling, især med hensyn til højtydende elektriske køretøjer.