Disse bilmærker var engang elsket – men nu flygter kunderne. Er dit på vej ud?
Lige nu læser andre
Nogle bilmærker har haft en glorværdig fortid med trofaste ejere og stærk markedsandel. Men tiderne ændrer sig – og flere af disse mærker oplever nu massiv kundeflugt. Det kan skyldes manglende innovation, upålidelige modeller, dårlig elektrificering eller image-problemer.
Hvis du ejer eller overvejer en bil fra et af disse mærker, bør du kende risikoen, før værdien falder yderligere.
Lancia

Engang et symbol på italiensk elegance – nu næsten usynligt uden for Italien. Salget er i frit fald, og kun én model er stadig på markedet.
Mitsubishi

Fra rallylegende til europæisk tilbagetog. Mærket har trukket sig fra flere lande og har få relevante modeller tilbage.
Alfa Romeo

Elsket af entusiaster, men salgstallene fortæller en anden historie. Mangel på nye modeller og svag tiltro til kvaliteten skræmmer køberne væk.
Chevrolet (Europa)

Læs også
Mærket trak sig officielt i 2016, men efterdønningerne mærkes stadig. De få tilbageværende modeller har svært ved at finde fodfæste.
Subaru

Teknisk dygtige biler, men med et image og design, der ikke længere appellerer til europæiske købere. Salget falder år for år.
Citroën

Trods nyt design og teknologi kæmper mærket med at overbevise bilkøbere. Mange opfatter stadig Citroën som upålidelig.
Fiat

Fiat 500 holder liv i mærket – men det er stort set det. Mangel på variation og tvivlsom kvalitet har kostet dem dyrt.
Nissan

Nissan var tidligt ude med elbiler, men har ikke fulgt med udviklingen. Leaf og andre modeller halter bagefter konkurrenterne.
Opel

Læs også
Efter overtagelsen af PSA har Opel mistet en del af sin identitet. Mange tidligere Opel-ejere skifter mærke ved næste køb.
Honda

Honda har loyalitet i USA og Asien – men i Europa er markedsandelen faldet drastisk. Mærket kæmper med at finde sin plads.