Hvis du abonnerer på Spotify, er der gode nyheder til dig her. Den populære musikapp får nu et løft takket være, at Channel 4 har tilføjet nogle af sine programmer til platformen. Det betyder, at det nu er muligt at se indhold fra den britiske tv-udbyder direkte i Spotify-appen.
Opdateringen - som kaldes Channel 4.0 - vil byde på indhold rettet mod 13-24-årige. Programmer, der lanceres på Spotify, inkluderer Minor Issues (Wall of Entertainment), Hear Me Out (After Party Studios) og Secret Sauce (Acme Films & Wall of Entertainment).
Alt dette kan ses gratis, så der er ingen grund til at finde kreditkortet frem, hvis du har en bruger hos den populære tjeneste. Indtil videre er den nye opdatering dog målrettet britiske brugere, men det kan naturligvis ende med at blive udvidet, hvis det bliver en succes.
Har du lyst til at se med? Du finder denne store opgradering i Spotify-app'en til både smartphone og desktop. Channel 4 har bekræftet, at indholdet bliver tilgængeligt for brugere fra slutningen af denne uge.
Channel 4 er selvfølgelig ikke ny i forhold til udgivelse af videoer, da deres indhold findes allerede på apps som Snapchat og TikTok.
"Generation Z ser videoindhold på mange digitale platforme, såvel som på Channel 4's egne, og Spotify er helt klart en af de nye platforme – derfor bevæger vi os i den retning," siger administrerende direktør for Channel 4, Alex Mahon, ifølge Express.
"Denne nye tilgang - som er den første af sin slags - placerer Channel 4-indhold der, hvor folk allerede er. Det er endnu en innovation fra Channel 4 og stemmer overens med vores Fast Forward-strategi, der skal tiltrække nye seere og skabe nye indtægtskilder. Vi har altid været digitale frontløbere - og vi gør det igen."
Roman Wasenmüller, vicepræsident for Spotifys podcast-forretning, sætter stor pris på den nye tilføjelse.
"Vi ser Spotify som et stærkt redskab for medieudbydere som Channel 4 til at nå ud til nye og loyale publikum," siger han.
"Videoforbruget vokser hurtigt på Spotify, og vores platform giver det perfekte rum for Channel 4 til at udvide deres rækkevidde, styrke relationen til deres publikum og skabe yderligere indtjening."