Sonos giver op: Kunderne er skuffet

Christian Pedersen

4 uger siden

|

31/08/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Sonos har virkelig problemer for tiden.

Mest læste i dag

Sonos-brugere må indstille sig på, at den populære S2-app ikke vender tilbage.

Sonos' CEO, Patrick Spence, har forklaret, at virksomheden har besluttet "med tungt hjerte" ikke at genintroducere den gamle version af appen.

En sådan beslutning er truffet, fordi en genudgivelse ifølge Spence kun ville forværre de eksisterende problemer.

Ingen teknisk mulighed for S2-appens comeback

Mange Sonos-fans havde håbet på et comeback til den tidligere version af S2-appen, men disse forhåbninger er nu blevet knust.

Patrick Spence afslørede på Reddit, at en teknisk mulighed for at bringe den gamle app tilbage simpelthen ikke eksisterer.

Udtalelsen har skuffet mange brugere, som i månedsvis har kæmpet med problemer i den nye app-version.

Spence påpeger, at Sonos-systemet er mere komplekst, end mange forestiller sig.

Det inkluderer ikke kun mobilappen, men også software på højttalerne og i skyen.

Selvom mange kunder har udtrykt ønske om at få den gamle app tilbage, har Sonos ikke fundet en tilfredsstillende løsning, der kunne genindføre den uden at påvirke hele systemets funktionalitet negativt. Det skriver Giga.

Fokus på fremtiden og forbedringer

Sonos har efter omfattende tests konkluderet, at en genudgivelse af S2-appen ikke vil ske.

I stedet vil virksomheden fokusere på at optimere den nuværende version af appen.

Spence understreger, at forbedring af brugeroplevelsen fortsat har højeste prioritet, og virksomheden arbejder hårdt på at bringe kvaliteten op på det niveau, som kunderne forventer.

Problemer med den nye app

Den nye Sonos-app, der blev lanceret i maj, har været alt andet end en succes.

Mange brugere har oplevet store problemer og mangler ved den nye software.

Utilfredsheden har været så markant, at Patrick Spence har været nødt til at komme med en offentlig undskyldning.

Virksomheden lover dog, at de fortsat arbejder på at forbedre brugeroplevelsen og rette op på de fejl, der er blevet rapporteret.