Nu skal du betale for denne type mail - medmindre du ønsker langt mindre funktionalitet

Christian Pedersen

11 uger siden

|

05/09/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Hvis du bruger denne mail-assistent, så skal du højst sandsynlig op med flere penge.

Mest læste i dag

Swisscoms beslutning om at ændre deres mailtjeneste Bluewin skaber oprør blandt kunderne.

Hidtil har Bluewin-mail været en gratis service, men nu indfører Swisscom en månedlig gebyrstruktur, som betyder, at mange kunder fremover skal betale for at bruge tjenesten.

For dem, der ønsker at bevare fuld funktionalitet, bliver prisen 2,90 schweizerfranc per måned.

Gratis, men med begrænsninger

Swisscom tilbyder stadig en gratis version af Bluewin-mail, men denne løsning kommer med væsentlige begrænsninger.

Brugere af den gratis version vil opleve en reduceret lagerplads, færre funktioner og muligvis også annoncer i deres indbakke.

Det er klart, at Swisscom skubber kunderne mod det betalte abonnement ved at gøre den gratis version mindre attraktiv.

En læser på et nyhedsmedie udtrykte sin overraskelse, da han modtog en mail fra Swisscom med den nye ændring.

"Jeg har brugt Bluewin i årevis uden at betale, og nu skal jeg pludselig til at betale for noget, jeg altid har haft gratis," udtaler han. Det skriver Tagesanzeiger.

Forbedret service til en pris

Swisscom forsvarer prisændringen ved at fremhæve, at den betalte version af Bluewin vil inkludere flere fordele, såsom udvidet lagerplads, forbedret sikkerhed og adgang til kundesupport døgnet rundt.

De hævder, at denne opgradering vil gøre tjenesten mere robust og bedre tilpasset kundernes behov.

Swisscoms træk er en del af en bredere tendens, hvor tech-selskaber forsøger at "monetize" deres tidligere gratis tjenester.

Forbrugerne står nu overfor et valg: at betale for at bevare den samme service, de tidligere fik gratis, eller nøjes med en mindre funktionel gratis version.

Med denne ændring tester Swisscom, hvor meget deres kunder er villige til at betale for en mailservice, som de tidligere har haft uden omkostninger.

Spørgsmålet er, om denne strategi vil få kunderne til at blive eller lede efter andre alternativer.