Apple dropper Vision Pro 2 - Her er det nye projekt

Christian Pedersen

4 uger siden

|

20/06/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Apple dropper deres Vision Pro 2 headset, da de hellere vil fokusere på et andet headset.

Mest læste i dag

Apple har sat en stopper for udviklingen af deres næste generations Vision Pro-headset.

Den oprindelige Vision Pro, som blev lanceret ved WWDC 2023, imponerede mange, men den høje pris på 3.500 dollars var en stor overraskelse for mange forbrugere.

Skift i fokus til et billigere headset

Ifølge Macrumors har Apple besluttet at lægge Vision Pro 2-projektet på hylden og i stedet fokusere på et billigere headset. Det skriver Meremobil.

Denne beslutning er angiveligt truffet på baggrund af de høje produktionsomkostninger for Vision Pro.

Vision Pro's høje pris skyldes især de dyre komponenter, som Apple har valgt at inkludere i headsettet.

For at gøre den nye version mere tilgængelig, planlægger Apple at reducere antallet af kameraer og anvende mindre højttalere, mens de stadig vil bevare deres avancerede skærmteknologi.

Planer om et prisvenligt alternativ

Apple arbejder nu mod et headset, der prismæssigt ligger tættere på deres high-end iPhone-modeller, hvilket svarer til omkring 1.600 dollars.

Selvom denne pris stadig er høj, repræsenterer det en betydelig reduktion i forhold til den nuværende Vision Pro.

Det nye headset vil sandsynligvis have færre avancerede funktioner end Vision Pro, men Apple håber at kunne nå et bredere publikum med den lavere pris.

Der er dog endnu ingen officiel udgivelsesdato for dette nye produkt, men det forventes ikke at blive lanceret før tidligst i 2025.

Udvidelse til nye markeder

Oprindeligt var Vision Pro kun tilgængelig i USA, men Apple har nu udvidet til flere markeder, herunder Tyskland og Storbritannien.

Dette skridt viser Apples intention om at gøre deres produkter mere tilgængelige globalt, selvom de fortsat arbejder på at reducere omkostningerne.

Apple's skift i fokus til et billigere headset kan ses som et forsøg på at balancere mellem at tilbyde avanceret teknologi og samtidig gøre det økonomisk tilgængeligt for flere forbrugere.

Dette træk kan også være en strategi for at konkurrere med andre teknologivirksomheder, der tilbyder lignende produkter til lavere priser.