Trend DK
Forside Gaming Blizzard planlægger massiv Diablo 4-overhaling den 11. december

Blizzard planlægger massiv Diablo 4-overhaling den 11. december

Blizzard planlægger massiv Diablo 4-overhaling den 11. december
Blizzard Entertainment

Blizzard gør klar til en massiv Diablo 4-overhaling den 11. december, og spillere forbereder sig på den største ændring i spillets historie.

Lige nu læser andre

Blizzard forbereder en stor omvæltning i Diablo 4 og lover gennemgribende systemændringer, hårdere fjender og en ny måde at jage power på.

Opdateringen rammer næsten alle dele af endgame, fra genstandsforbedring og healing til verdensbosser og konkurrencedygtige ranglister.

Udviklerne gennemgik planerne i en nylig livestream og blogpost og kaldte det den mest ambitiøse sæsonopdatering til dato.

Sæson 11 afsløret

Spillets næste sæson bliver nummer 11 og får titlen “Season of Divine Intervention” Den går live den 11. december kl. 20.30 PDT på Diablo 4’s live-servere, oplyser Blizzard Entertainment.

Samtidig gennemgår studiet genstandsprogressionen store ændringer via opdaterede Tempering- og Masterworking-systemer.

Læs også

Spillere kan fremover vælge det specifikke Tempering-affix via opskrifter. Genstande kan kun have ét Tempered-affix, men kan opgraderes til kraftfulde Greater Affixes.

Masterworking fokuserer nu på en Quality-værdi, der øger base damage, armor og affix-styrke, når den forbedres.

Quality kan hæves til et fast loft, og en afsluttende “capstone”-opgradering giver et massivt boost til et tilfældigt affix. Ikke-unikke genstande får desuden et ekstra base-affix slot.

Blizzard siger, at målet er en mere gennemsigtig og kontrollerbar loot-jagt, der stadig belønner langtidsinvestering.

Klogere fjender og et hårdere Sanctuary

Monsteradfærd bliver omarbejdet, så fjender reagerer mere dynamisk, får tydeligere kamproller og straffer uforsigtigt spil.

Læs også

Nye og opdaterede affixes gør elitepakker farligere. Champions danner faste grupper, og minions arver nogle elitekræfter.

Kampændringerne gælder i hele Sanctuary og hæver grundsværhedsgraden, når spillere bevæger sig op i højere tiers.

Forsvar og healing ombygges omkring den nye stat Toughness, der opsummerer, hvor meget rå skade en karakter kan tåle efter mitigation.

Armor og resistances skifter til ratings med diminishing returns, og potions bliver til øjeblikkelige procent-heals med færre charges, der regenererer over tid.

Fortify redesignes som en ekstra livspool, der drænes for at heale spilleren, forbundet til opdaterede skills, items og paragon-noder.

Læs også

Lesser Evils og hellig styrke

Sæsonens historie bringer Lesser Evils tilbage i rampelyset, hvor hver overtager specifikke aktiviteter i Seasonal Realm.

Azmodan bliver en permanent world boss, der kan optræde i rotation eller tilkaldes ved et alter nær Zarbinzet. Duriel infesterer Helltide, Belial forvrænger The Pit, og Andariel korrumperer Kurast Undercity.

At besejre dem fodrer et nyt Divine Gifts-system, givet af englen Hadriel. Det lader spillere socket’e boons, der bytter sværere content for bedre belønninger, hvorefter de kan “purify” dem for endnu større gevinster.

Sanctification giver et sidste, irreversibelt opgraderings­trin for værdifulde genstande med mulighed for bonus-Quality, Greater Affixes og ekstra legendariske kræfter.

Season Rank erstatter Renown i Seasonal Realm og binder nøglebelønninger og nye capstone-dungeons til et mere krævende progression-track.

Læs også

I begyndelsen af 2026 relancerer Blizzard The Tower og dets Leaderboards som beta via Patch 2.5.2, med tidsbaserede multi-stage dungeons og klasse-baserede ranglister.

Derudover giver Twitch Drops et Barbarian-cosmetic for at se Diablo 4-streams mellem 12. og 26. december.

Kilder: Blizzard Entertainment

Ads by MGDK