Han skyldte Tesla 50.000 kroner: Et telefonopkald ændrede alt

Christian Pedersen

16 uger siden

|

18/06/2024
Elbiler
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Denne mand havde noget af en regning til Tesla, men så ringede hans telefon.

Mest læste i dag

Geir Hansen fra Norge fik sig noget af et chok, da han modtog en regning på 50.000 kroner fra Tesla efter en EU-kontrol.

Hans Tesla Model X 2018-modellen var blevet kontrolleret hos Teslas afdeling i Moss, hvor det blev konstateret, at flere dele skulle udskiftes.

Men efter et enkelt telefonopkald blev hans situation markant forbedret.

Overraskende høj regning

Geir Hansen havde fået sin Tesla Model X til EU-kontrol hos Tesla i Moss.

Her blev han informeret om, at flere dele på bilen skulle skiftes for at få den godkendt.

Den oprindelige regning lød på 54.000 kroner, som Geir dog afslog, hvorefter han bad om en mere realistisk pris.

Tesla reducerede regningen til lige under 50.000 kroner, men det syntes Geir stadig var alt for dyrt.

Et telefonopkald til Mekonomen

Efter at have afvist Teslas tilbud, besluttede Geir at kontakte Mekonomen i Drøbak for at få et alternativt tilbud.

Mekonomen estimerede prisen for reparationerne til 11.600 kroner – en markant lavere pris end Teslas.

Geir var chokeret over den store forskel og besluttede at gå videre med Mekonomens tilbud. Det skriver Tv2.no.

Unødvendige reparationer

Geir opdagede, at Tesla havde inkluderet flere unødvendige dele i deres reparationstilbud.

For eksempel havde de foreslået at udskifte styresnekken, som ikke var nødvendig ifølge Mekonomen.

Dette førte til en betydelig forskel i de samlede omkostninger.

Godkendt bil til lav pris

Geirs bil blev til sidst godkendt hos Mekonomen for i alt 11.688 kroner.

De største udgifter var bærearmen til 2.861 kroner og styrestagene. Mekonomen udførte også kontrol og justering af hjulopstilling og lys.

En påmindelse om at undersøge alternativer

Geirs oplevelse understreger vigtigheden af at undersøge alternativer, når man står over for høje regninger fra mærkeværksteder.

Det viser, at det kan betale sig at få en "second opinion" for at sikre, at man ikke betaler for unødvendige reparationer.

Broom har forsøgt at kontakte Tesla for en kommentar til den store prisforskel, men har endnu ikke modtaget svar.

Geirs historie er en påmindelse om at være kritisk og undersøgende, når det gælder bilreparationer og vedligeholdelse.