Dennis fik sig en dyr lærestreg, da han returnerede sin leasede Tesla Model 3 efter fire års kørsel.
Ved tilbageleveringen i juli 2024 opdagede det tyske leasingselskab betydelige skader på donkraftbeslaget og batteriet, hvilket krævede en komplet udskiftning.
Regningen lød på omkring 102.000 kroner – en uforudset udgift, som Dennis på ingen måde havde kalkuleret med.
Problemet opstod på grund af en almindelig fejl, som mange Tesla-ejere desværre ikke er opmærksomme på.
Tesla Model 3 kræver særlige løftepunkter, når bilen skal hæves, for at undgå skader på karrosseri og batteri.
Løftes bilen forkert, kan det resultere i skjulte skader, der først opdages ved et nærmere eftersyn, som det var tilfældet for Dennis. Det skriver Nyheder24.
Selvom bilen stadig kan køres, kan sådanne skader medføre enorme reparationsomkostninger, og Dennis' udfordringer er ekstremt udbredte.
Lignende situationer har tidligere ført til juridiske tvister, hvor Tesla i visse tilfælde har måttet dække omkostningerne for reparationer.
Mange af de berørte Model 3-biler blev produceret i USA i 2020 og 2021, hvilket antyder en mulig sammenhæng mellem produktionsåret og skaderisikoen.
Tesla-ejere opfordres derfor til at være ekstra opmærksomme på, hvordan deres køretøjer løftes, især når de overlader opgaven til værksteder eller andre serviceudbydere.
Tesla understreger på deres hjemmeside vigtigheden af korrekt placering af løftearmene under de angivne løftepunkter på kroppen, og advarer:
"Løft på andre punkter kan forårsage personskade. Skader forårsaget af forkert løft af Model 3 er ikke dækket af garantien."
Det er afgørende for Tesla-ejere at sikre, at deres bil bliver løftet korrekt, for at undgå de potentielt katastrofale økonomiske konsekvenser, som Dennis desværre oplevede.