Trend DK
Forside Nyheder Nu er det afgjort: Her er det bedste elselskab i...

Nu er det afgjort: Her er det bedste elselskab i Danmark

Strøm, electricity
RaspberryStudio/Shutterstock

Nu er dommen faldet.

Lige nu læser andre

Når man tænder for lyset derhjemme, forventer man mest af alt, at alt bare fungerer.

Det er en af de små ting i hverdagen, som helst skal glide uden besvær.

Flere danskere holder ekstra øje med deres elforbrug, fordi priserne har været svingende. Netop derfor er det også blevet vigtigt, at man forstår sin elaftale fuldt ud.

Mange oplever, at det giver ro i sindet, når et selskab er let at komme i kontakt med, og det er i hvert fald tilfældet hos det elselskab, der netop er blevet kåret til årets bedste.

Nummer ét

Energiselskabet OK har for tredje år i træk landets mest tilfredse elkunder.

Læs også

Det viser årets store kundemåling fra analysebureauet EPSI Rating Danmark, der netop er offentliggjort.

“De stærkeste elselskaber lykkes ikke kun med tilfredshed, men også med tillid,” siger Sofie Breum, der er country manager i EPSI Rating Danmark, og fortsætter:

“De viser, at gennemsigtig og enkel kommunikation skaber et stærkere kundeforhold end pris alene. OK holder fast i førstepladsen – det er flot. Kunderne oplever, at deres elaftale passer til deres behov. OK’s kundefokus kan mærkes.”

Ligesom i 2023 og 2024 opnår OK førstepladsen i årets måling med en flot kundetilfredshed på knap 74 point ud af 100. Gennemsnitsscoren på tværs af elbranchen er 65.

“OK har i dag over en kvart million elkunder, og antallet vokser hele tiden. Vi får en ny elkunde hvert femte minut døgnet rundt. At vi sideløbende med den meget store kundetilgang kan fastholde landets højeste kundetilfredshed, er vi utrolig stolte af. Kundetilfredshed er vores vigtigste valuta, så det er fantastisk, at vores indsats gør en forskel for kunderne,” siger Michael Lamberth, der er kommerciel direktør i OK.

Store ambitioner som elselskab

Læs også

OK er i dag et af Danmarks største elselskaber.

Det er blandt andet et resultat af en klar strategi om at blive danskernes foretrukne energiselskab med attraktive produkter til bilister, boligejere og virksomheder.

Men det er i lige så høj grad et resultat af, at kunderne møder dygtige, sympatiske og troværdige medarbejdere på telefonerne, over mail og ude i virkeligheden.

“Alle medarbejdere i OK har en aktie i den høje kundetilfredshed og fortjener ros. Men særligt kollegerne i OK’s kundeservice skal have et ekstra stort skulderklap, for de møder hver dag vores kunder med godt humør, kompetent rådgivning og et reelt ønske om at hjælpe kunderne i deres hverdag,” siger Christian Ruhe, der er markedsdirektør for elforretningen i OK.

Den nye kundemåling blandt elselskaber viser også, at OK er førende i branchen, når det kommer til at række ud til kunderne, når det er relevant.

Læs også

“Vi gør os virkelig umage med at hjælpe kunderne med at træffe de klogeste valg i deres hverdag. Derfor læner vi os ikke tilbage og venter på, at kunderne kontakter os. Vi rækker ud, når vi kan se, at kunden kan få endnu større værdi ud af OK. Jeg er meget glad for, at kunderne viser, at det betyder rigtig meget for dem,” siger Christian Ruhe.

Tilliden til energibranchen stiger

Den nye undersøgelse fra EPSI viser også, at elkundernes tillid til elbranchen som helhed stiger markant.

Samtidig er den generelle kundetilfredshed på tværs af branchen også steget.

“Hele elbranchen har et fælles ansvar for at sikre, at danskerne har tillid til deres elselskab – og den tillid skal vi gøre os fortjent til hver dag. Derfor er jeg glad for, at det går fremad på tværs af branchen, og at flere selskaber gør det rigtig godt. Jeg synes, der er grund til at rose især SEF Energi og go’ energi med et flot resultat i årets måling,” siger Michael Lamberth.

Ads by MGDK