Den nye rejsekort-app skulle gøre livet lettere for pendlere og rejsende.
Siden lanceringen i september har Metroselskabets kunder brugt appen 1,7 millioner gange, især i Københavns metro.
Alligevel hænger mange fast i det velkendte fysiske kort. Det skriver Tv2 Kosmopol.
Men hvorfor?
Frygt for manglende strøm skaber modstand
En af de største barrierer for appens udbredelse er bekymringen for, om telefonens batteri holder.
Flere passagerer udtrykker, at de ikke tør stole på, at deres telefon altid har strøm nok til både at klare rejsen og vise billetten.
"Jeg er bange for, at min telefon løber tør for strøm, så jeg ikke kan komme hjem," forklarer Julie Mortensen, en hyppig pendler.
Fysisk kort giver tryghed
Det fysiske rejsekort tilbyder en pålidelig løsning, der ikke afhænger af teknologiens luner.
Selv om appen lover nemmere rejser og mindre behov for tjek-ind ved skift mellem transportmidler, vælger mange stadig den traditionelle løsning.
"Appen kræver strøm, så jeg foretrækker det fysiske kort," siger Henrik Steffensen, en anden passager.
Smarte funktioner vinder enkelte over
For nogle har appens bekvemmelighed dog overbevist.
Funktionen, hvor appen automatisk registrerer transportmidlet, gør det nemt og hurtigt at rejse.
"Det er en nem og hurtig løsning, og jeg behøver ikke have mit rejsekort med," siger Sofie Klessen Nielsen, der er glad for appens fleksibilitet.
Er appen fremtidens løsning?
Ifølge Metroselskabet er appen udviklet for at gøre rejser mere intuitive. Men frygten for tekniske udfordringer holder mange tilbage.
Eva Lind, kommerciel chef i Metroselskabet, peger dog på, at der stadig findes fysiske billetautomater som en nødløsning.
Spørgsmålet er, om appen kan overbevise flere i fremtiden, eller om det fysiske kort fortsat vil være den foretrukne løsning for mange danskere.