Amazon tager kampen op mod Temu med nyt koncept

Nicolai Busekist

4 dage siden

|

16/11/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Amazon har valgt at lancere et nyt koncept ved navn Haul, som har til formål at tage kampen op mod Temu.

Mest læste i dag

Siden lanceringen i 2022 er Temu hurtigt blevet en af de mest populære online markedspladser verden over. Da du finder alt fra biltilbehør til tøj, tilbyder markedspladsen næsten ethvert produkt, man kan forestille sig - til yderst lave priser.  

Nu ser det ud til, at Amazon har ladet sig inspirere af Temu med deres nyeste platform. Den amerikanske forhandler har lanceret en ny butik kaldet Haul, som tilbyder 'utroligt lave' priser. 

Produkterne på Haul koster alle 20 dollars eller derunder og inkluderer blandt andet et trimmersæt til hårklip for 2,99 dollars, et iPhone 16-cover for 1,79 dollars og et elastisk cinch-bælte til kvinder for 1,99 dollars.

Men der er en stor ulempe. Og det er dårlige nyheder for shoppere, der er vant til at modtage deres varer næste dag. Ifølge Amazon kan dine varer tage op til to uger at ankomme - hvilket går imod deres generelle fokus på hurtigere leveringstider.

Amazon tilbyder allerede mere end 300 millioner produkter på tværs af 35 kategorier, herunder mode, bolig, livsstil og elektronik. Nu udvider giganten, som blev grundlagt af Jeff Bezos, sit udvalg af budgetvenlige produkter.

Amazon Haul har sin egen shoppingoplevelse med søgning, indkøbskurv og checkout, ifølge Amazon. Mens de dyreste varer på platformen koster 20 dollars, er de fleste prissat under 10 dollars. I en artikel, hvor Haul blev annonceret, nævnte Amazon nogle af de tilbud, der er tilgængelige på platformen.  

Kunder kan desuden få ekstra rabatter, når de lægger flere varer i kurven. Amazon giver fem procent rabat på ordrer over 50 dollars og ti procent rabat på ordrer over 75 dollars. Men som nævnt kan dine varer tage op til to uger at ankomme.

For nu er Haul kun tilgængelig på det amerikanske marked. Det er dog ikke utænkeligt, at de vil rulle det nye koncept ud på flere andre markeder for at tage kampen op mod Temu verden over.