Trend DK
Forside Nyheder Alle MobilePay-brugere skal reagere hurtigst muligt

Alle MobilePay-brugere skal reagere hurtigst muligt

Dette er en klar opfordring.

Lige nu læser andre

Danskerne er vant til at bruge MobilePay til alt fra frokostregninger til loppemarkedsfund.

Netop derfor er appen blevet et yndet mål for it-kriminelle, og nu advarer MobilePay om en ny og særligt farlig svindelmetode, der rammer i disse dage.

Via falske e-mails forsøger svindlere at få adgang til personlige oplysninger ved at udgive sig for at være MobilePay.

I beskeden står der, at brugerens konto er blevet deaktiveret, og at man skal følge et link for at genaktivere den.

Læs også

Det lyder måske troværdigt – men det er fup. Det skriver Nyheder24.

MobilePay: Klik ikke på linket

På Facebook advarer MobilePay nu alle brugere mod at falde for bedraget.

“Vi sender faktisk aldrig den her type mails – og slet ikke med links – til jer,” understreger virksomheden og opfordrer til, at man straks sletter beskeden og under ingen omstændigheder klikker videre.

Meldingen er klar: Der er tale om svindel, og formålet er at franarre brugeren adgangskoder eller bankoplysninger.

De falske mails kan være svært genkendelige og ligner ofte officielle beskeder i både layout og sprog.

Hjælp med at stoppe svindlen

MobilePay opfordrer samtidig brugerne til at dele advarslen i deres netværk. Jo flere der kender tricket, desto sværere bliver det for svindlerne at få succes.

Er du i tvivl om, hvorvidt en besked fra MobilePay er ægte, bør du kontakte deres kundeservice direkte.

Det er den sikreste vej til klar besked – og til at undgå at blive endnu et offer for en kreativ og udspekuleret fupmail.

Læs også