Modellen har opnået exceptionelle salgstal i Kina og nået en ny milepæl: hele 100.000 solgte enheder. Det skriver mediet pplware.
I slutningen af sidste år præsenterede Xiaomi sin første elbil, som i øjeblikket kun er tilgængelig på det kinesiske marked. Her har bilen opnået stor succes og vist, at beslutningen om at gå ind i bilindustrien var en klog satsning for selskabet.
De imponerende salgstal fortsætter med at stige, og Xiaomi har nu offentliggjort, at virksomheden har solgt 100.000 enheder af Xiaomi SU7 på under et år. Dette resultat blev annonceret af virksomhedens CEO, Lei Jun, der stolt fremhævede, at det tog blot 230 dage at nå denne milepæl.
Dette overgår Xiaomis egne forventninger, da målet oprindeligt var at nå dette salgstal inden udgangen af 2024. Da dette resultat er blevet opnået halvanden måned før tidsplanen, ser det lovende ud for endnu højere salgstal i de kommende måneder.
Den første Xiaomi SU7 blev leveret i april 2024, hvilket straks udløste et salgsboom i Kina. Alene i årets andet kvartal blev mere end 27.000 enheder leveret, hvorfor det står klart, at de kinesiske bilkøbere har taget rigtig godt imod den nye bilmodel.
Det mest bemærkelsesværdige ved succesen er, at Xiaomi SU7 endnu ikke er tilgængelig uden for Kina. Dette skaber naturligvis spekulationer om, at bilen kan blive en global bestseller, når den kommer til det europæiske marked, og potentielt overgå mærker som Tesla og BYD.
Sandsynligvis vil det kræve, at den bliver tilgængelig på de europæiske markeder til en fornuftig pris. Hvis den eksempelvis bliver prissat på niveau med en Tesla, kan det blive svært for Xiaomi at sælge bilen.
Flere og flere elbiler er dukket op på både det danske og europæiske marked de seneste år, hvoraf flere af dem har fået fin succes. Det kan derfor ikke udelukkes, at Xiaomi kan gøre det samme.