Leasingbilen ser fin ud – men småskader kan koste dig dyrt ved aflevering.
Lige nu læser andre
Leasing virker trygt og forudsigeligt – men mange bilister får et chok ved aflevering. Visse modeller har det med at komme retur med skjulte slidtegn eller skader, som leasingselskabet takserer højt. Ofte handler det om småting, der hurtigt bliver dyre.
Her er 10 af de mest populære leasingbiler, som ifølge eksperter og erfaringer ofte afleveres med skader, der koster dyrt i sidste ende.
Volkswagen Passat

Elegant firmabil, men fælgskader, kofangerslid og lædersæder med slid koster dyrt ved aflevering.
BMW 3-serie

Populær i erhvervsleasing, men får ofte lakskader, stenslag og dørspark, der takseres højt.
Læs også
Mercedes-Benz C-Klasse

Kør langt og komfortabelt, men små karrosseribuler og kabineslid kan give store efterregninger.
Peugeot 3008

Populær SUV, men sarte fælge og plastiklister gør den udsat for afleveringskritik.
Renault Captur

Mindre SUV der ofte har brugsspor og ridser efter bykørsel – leasingfirmaerne reagerer kontant.
Audi A4

Får ofte kommentarer på ridser i lakken, slidte interiørdetaljer og nedslidte dæk ved aflevering.
Toyota Corolla Touring Sports

Stærk leasingfavorit, men stødskader og slitage i bagagerum trækker afleveringsprisen op.
Skoda Superb

Meget bil for pengene, men store karrosseriflader og hjørner får ofte buler og skrammer.
Ford Kuga

SUV der ofte køres i hverdagen og viser tegn på hård brug. Fælge og kofangere er typiske skadeszoner.
Tesla Model 3

Har fået kritik for laktykkelse og sarte paneler. Mindre skader vurderes ofte højt ved aflevering.