Trend DK
Forside Elbiler Her er elbilerne der taber mest i værdi efter første...

Her er elbilerne der taber mest i værdi efter første år: tjek før du køber

Her er elbilerne der taber mest i værdi efter første år: tjek før du køber
Foto: XArtProduction / Shutterstock.com

De ser moderne ud – men taber hurtigt tusindvis af kroner i værdi. Se listen før du køber.

Lige nu læser andre

Elbiler er fremtiden, men ikke alle holder værdien. Nye tal viser, at visse modeller mister op til halvdelen af deres nypris allerede efter 12 måneder. Det kan blive en dyr fornøjelse, hvis du planlægger hurtigt videresalg eller forventer lav værdiforringelse.

Her er de 10 elbiler, der ifølge markedsdata taber mest i værdi det første år.

MG ZS EV

En lav nypris og høj rabat får brugtpriserne til at falde dramatisk. Mange på markedet presser værdien yderligere.

Fiat 500e

Charmerende bybil, men lille batteri og begrænset rækkevidde gør den mindre attraktiv brugt. Værdifaldet er markant.

Læs også

Peugeot e-208

Trods populært design har modellen haft stort prispres og aggressiv kampagnepris, hvilket skader brugtværdien.

Renault Zoe

Før i toppen af salgslisten, men batterileje og lav ny teknologi gør brugtkøbere skeptiske. Taber hurtigt værdi.

Opel Corsa-e

Samme teknik som e-208, og samme skæbne. Lav videresalgsværdi og mange på markedet giver lav prissikring.

Mazda MX-30

Et lille batteri og korte rækkevidde gør den svær at sælge brugt. Købere vælger ofte konkurrenter med bedre tal.

Nissan Leaf

Klassiker blandt elbiler, men den måske mest kendte model taber hurtigt værdi grundet manglende aktiv køling og gammel platform.

Honda e

Stilfuld og teknologisk, men alt for dyr som ny i forhold til praktisk anvendelighed. Det koster på brugtmarkedet.

Citroën É-C4

Populær i leasingsegmentet, men mange tilbageleverede biler skaber et udbud, der trykker priserne hurtigt.

Hyundai Kona Electric (før facelift)

Tidlige årgange mister værdi, fordi nyeste versioner har bedre teknologi og højere effektivitet.

Læs også

Ads by MGDK