De traditionelle 50-kilowattsladere er ved at blive en truet art, men det er måske en velkommen udvikling for mange elbilister.
De gamle 50-kilowattsladere til Recharge bliver nu opgraderet for at tilbyde højere effekt, hvilket vil resultere i hurtigere opladning og bedre driftstid ifølge ladeselskabet.
Recharge har etableret et omfattende netværk af ladestationer langs norske veje siden 2012, med et betydeligt antal lynladere og hurtigladere fordelt på over 380 steder rundt om i landet.
Selskabet planlægger at erstatte mange ældre hurtigladere med lynladere på op til 400 kilowatt eller moderne 50 kW hurtigladere, og alle hurtigladere og lynladere vil få betalingsterminaler.
Udskiftningen af ladere er et omfattende arbejde, der vil tage flere år at fuldføre.
Mange stationer vil blive opgraderet med flere ladere, mens nogle stationer med lidt trafik vil blive fjernet.
Men Recharge lover at bygge flere nye ladere end de fjerner, og har til hensigt at gøre det nemmere for elbilister at lade op på norske veje.
Denne udvikling markerer et skifte væk fra de spredte 50 kW ladere og mod større ladestationer, som ser ud til at blive foretrukket af mange elbilister i dagens landskab.
Det er en positiv udvikling for elbilister og et skridt i den rigtige retning for elbilinfrastrukturen i Norge. Det skriver elbil.no.