Katastrofalt: Populær elbil døde efter 40 kilometer

Skrevet af Christian Pedersen

1 dag siden

|

16/05/2024
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Den populære elbil Xiaomi døde efter kun 40 kilometer. Her er grunden til det gik så galt.

Mest læste i dag

Xiaomi SU7, der i sin tid blev præsenteret som et spændende nyt tiltag inden for elbiler, oplever nu massiv kritik fra skuffede bilejere.

Denne model, der blev beskrevet som en budgetvenlig version af en Porsche Taycan, er nu i fokus for alle de forkerte grunde.

Udbredte problemer med Xiaomi elbil

Selvom Xiaomi elbil SU7 havde en stærk start med bugnende ordrebøger, er virkeligheden blevet en anden.

Flere ejere rapporterer om alvorlige tekniske fejl - blandt andet biler, der bogstaveligt talt dør efter kun 40 kilometers kørsel.

"Vores bil brød sammen efter bare en dags brug og kun 40 kilometers kørsel.

Den måtte bugseres væk, og forhandleren kunne ikke reparere den.

Den skulle tilbage til fabrikken," siger en skuffet bilejer om sin oplevelse med Xiaomi elbil.

Spørgsmål om kvalitet og pålidelighed

Disse tidlige nedbrud har kastet en skygge over Xiaomi's indtræden på elbilmarkedet, og mange kunder kræver nu deres penge tilbage, da bilerne angiveligt ikke kan repareres lokalt.

Det har sat Xiaomi i en svær position, hvor de må erkende fejl og mangler ved deres produkt.

Ifølge rapporter fra Car News China har Xiaomi indrømmet, at der er problemer med blandt andet bilens automatiske nødbremse, som deaktiveres ved hastigheder over 135 km/t.

En løsning på disse sikkerhedsproblemer er endnu ikke klar, og bilernes sikkerhedsudstyr forbliver deaktiveret indtil videre.

"Vi forstår og beklager dybt de problemer, vores kunder oplever.

Vi arbejder på højtryk for at løse disse problemer hurtigst muligt," siger en talsperson fra Xiaomi.

Denne situation viser tydeligt udfordringerne ved at udvide et brand fra elektronik til elbilindustrien, især når det gælder om at opretholde kvalitet og kundetilfredshed.