Disse apps bliver du nødt til at prøve, hvis du har en elbil.
Lige nu læser andre
Mobilen er i dag nøglen til meget mere end bare musik og opkald.
For elbilejere er bilproducentens app blevet et uundværligt værktøj, når bilen skal forvarmes, låses op, lokaliseres eller tjekkes for batteristatus.
Men kvaliteten varierer voldsomt.
En ny sammenligning viser tydeligt, hvilke apps der fungerer upåklageligt, og hvilke der nærmest burde afinstalleres med det samme. Det skriver mobilsiden.
Læs også
Topplaceringerne: Europas bilproducenter fører an
Disse apps scorer højest blandt brugerne i både App Store og Google Play:
- MINI: 4,7
- My BMW: 4,6
- FordPass: 4,7
- Mercedes-Benz: 4,6
- Maserati Connect: 4,6
- MyMazda: 4,7
- MyŠkoda: 4,6
- Volkswagen: 4,5
- MyToyota: 4,6
De deler alle en række fællestræk: stabil drift, klare funktioner og hurtig respons.
Du kan typisk styre klimaanlæg, låse bilen, se ladestatus og planlægge kørsler.
Midterfeltet: Godkendt, men ikke imponerende
Apps som disse klarer sig nogenlunde, men har typisk små irritationsmomenter:
- Polestar: 4,3
- My Porsche: 4,2
- MyCitroën: 4,1
- NIO: 3,8
- Hyundai Bluelink: 3,8
Her oplever nogle brugere forsinkelser eller manglende funktioner, men det er sjældent decideret dårligt.
Bunden: Kinesiske mærker halter bagefter
Disse apps skuffer brugerne med fejl, manglende opdateringer og ustabilt samspil med bilen:
- My Dacia: 2,6
- FIAT: 2,2
- Aiways: 2,1
- HONGQI: 1,5
- VOYAH: 1,7
Flere klager over appnedbrud, ulogisk navigation og langsom opdatering af data.
Selv om bilen naturligvis er det vigtigste, spiller appens kvalitet en stor rolle i hverdagen.
En velfungerende app øger komforten markant, mens en dårlig app kan skabe frustration hver eneste dag.
Du kan med fordel bruge denne oversigt, næste gang du overvejer at købe elbil.