Trend DK
Forside Elbiler Bilmærker hvor værkstedsnetværket er skrumpet: derfor er de dyrere at...

Bilmærker hvor værkstedsnetværket er skrumpet: derfor er de dyrere at eje nu

Bilmærker hvor værkstedsnetværket er skrumpet: derfor er de dyrere at eje nu
Foto: wedmoments.stock / Shutterstock.com

Disse bilmærker har færre værksteder nu – se hvilke der er blevet dyrere at eje.

Lige nu læser andre

Et landsdækkende værkstedsnetværk er afgørende for både servicepriser og tilgængelighed. Flere bilmærker har i de senere år reduceret antallet af autoriserede værksteder, og det kan mærkes på ejeromkostningerne: længere ventetid, højere priser og længere afstand til nærmeste servicepunkt.

Her er 10 bilmærker hvor værkstedsnetværket er skrumpet markant – og som derfor er blevet dyrere at eje.

Alfa Romeo

Alfa Romeo har reduceret antallet af autoriserede værksteder betydeligt, hvilket gør service dyrere og mere besværlig.

Lancia

Lancia har i praksis næsten ingen officielle værksteder tilbage i Danmark, hvilket gør vedligeholdelse til en stor udfordring.

SsangYong

Med få specialværksteder i landet er reservedele og service på SsangYong steget i pris.

Chevrolet

Efter at Chevrolet trak sig fra det europæiske marked er netværket af værksteder skrumpet voldsomt.

Fiat

Fiats autoriserede værkstedsnetværk er blevet mindre, hvilket har ført til højere priser på service.

Mitsubishi

Mitsubishi har reduceret antallet af værksteder markant, hvilket giver både ventetid og højere priser.

Jeep

Jeep-ejere oplever nu færre steder at få autoriseret service, hvilket gør det dyrere.

Cadillac

Cadillac har kun få specialværksteder i Danmark, og det afspejler sig i priserne.

Dodge

Dodge har meget få værksteder i landet og service kræver ofte lange rejser eller specialaftaler.

Subaru

Subaru har reduceret antallet af autoriserede værksteder og det har gjort både service og reparation dyrere.

Ads by MGDK