Disse elbiler slides hurtigere end forventet i bykørsel – se hvilke du skal være opmærksom på.
Lige nu læser andre
Bykørsel burde være ideelt for elbiler, men visse modeller viser sig at slide hurtigt på nøglekomponenter som bremser, affjedring og batteri under stop-start-kørsel og korte ture.
Her er 10 elbiler, der kan overraske negativt med høje vedligeholdelsesudgifter, når de primært bruges i byen.
Nissan Leaf (tidlige modeller)

Tidlige Leaf-modeller har bremser og batteristyring, der slides hurtigt i bykørsel.
Renault Zoe

Zoe kan have problemer med bremser og affjedring i tæt bytrafik på grund af hyppige opbremsninger.
Læs også
BMW i3

i3’s affjedringskomponenter er kendt for at blive hårdt belastet af ujævne bygader.
Hyundai Ioniq Electric (første generation)

Den første Ioniq Electric slider overraskende hurtigt på bremser i stop-start-trafik.
Peugeot e-208

e-208 har lav frihøjde og affjedring, der kan tage skade i dårlig bykørsel.
Smart EQ ForTwo

Den lille Smart EQ slides hurtigt på hjulophæng og styretøj ved hyppige manøvrer og parkering.
Kia Soul EV (tidlige årgange)

Tidlige Soul EV-modeller har tendens til hurtigere slid på dæk og bremser i bymiljø.
Volkswagen e-Golf

e-Golf har problemer med slid på regenerativ bremsning og skiver i tætte bykørselsforhold.
Fiat 500e

Den kompakte Fiat 500e kan overraske negativt med slid på affjedring og hjulophæng.
Opel Corsa-e

Corsa-e’s bremser slides hurtigt i stop-start-kørsel og kræver hyppig service.