Trend DK
Forside Elbiler Disse bilmærker er sværest at få solgt: selv til spotpris

Disse bilmærker er sværest at få solgt: selv til spotpris

Disse bilmærker er sværest at få solgt: selv til spotpris
Foto: Anton Pentegov / Shutterstock.com

Disse bilmærker er næsten umulige at komme af med – også selv når prisen dumpes.

Lige nu læser andre

Når du køber bil, tænker de fleste på køreoplevelse og pris – men glemmer én vigtig ting: gensalg. Visse bilmærker hænger længe på brugtbilsmarkedet, selv når de sættes til lav pris. Det kan koste dyrt i tab, ekstra forhandlinger og lang ventetid på at finde en køber.

Her er 10 bilmærker, der ifølge bilforhandlere og salgsdata er blandt de sværeste at komme af med – også selv hvis du sætter prisen lavt.

Fiat

Fiat er billige i indkøb, men mister hurtigt værdi og har ry for mange småfejl – hvilket gør dem svære at sælge brugt.

SsangYong

Det koreanske mærke har aldrig fået fodfæste i Danmark, og manglende kendskab gør gensalg næsten umuligt.

Læs også

Chevrolet

Efter mærket trak sig ud af Europa, er både reservedele og service blevet en udfordring – det afskrækker potentielle købere.

Lancia

Lancia har kultstatus blandt få – men dårlig reservedelelogistik og manglende værkstedsnetværk gør salget svært.

Jeep

Trods SUV-popularitet skræmmer høj benzinøkonomi og dyre reservedele mange væk fra brugte Jeep-modeller.

Chrysler

Få modeller, lav efterspørgsel og dyre reparationer gør Chrysler til et af de tungeste mærker på brugtbilsmarkedet.

Alfa Romeo

Alfa er elsket af entusiaster, men har svært ved at overbevise almindelige købere på grund af ry for ustabil teknik.

Renault (eldre modeller)

Især ældre Renault-modeller hænger i systemerne. Billige – men svære at komme af med, selv til lavpris.

Mitsubishi

Mitsubishis usikkerhed på det europæiske marked har givet lav efterspørgsel og lav tillid til mærket.

Citroën

Citroën er praktiske og komfortable – men opfattes stadig som ustabile og med lav gensalgsværdi, især uden for leasing.

Læs også

Ads by MGDK