Trend DK
Forside Nyheder YouSee taber retssag: Kunde skal have store summer penge tilbage...

YouSee taber retssag: Kunde skal have store summer penge tilbage igen

YouSee
ArDanMe / Shutterstock.com

Denne YouSee-kunde havde betalt dobbelt i alt for lang tid.

Lige nu læser andre

Et opgør med dobbeltbetaling har nu endt med en klokkeklar sejr til kunden.

Teleankenævnet har pålagt YouSee at tilbagebetale en betydelig sum til en kunde, der i næsten et år betalte for to identiske abonnementer, uden selv at vide det.

Sagen begyndte, da kunden i december 2022 valgte at skifte fra den gamle kobberforbindelse til en moderne fiberløsning.

Fiber blev installeret og taget i brug i januar 2023. Det skriver Recordere.

Læs også

Herfra gik det galt.

Betalte for både fiber og kobber

Kunden opdagede først i december 2023, at der fortsat blev trukket penge for både TV, internet og telefoni via den gamle kobberforbindelse.

Ifølge kunden var det en selvfølge, at YouSee ville lukke den forældede løsning i forbindelse med skiftet til fiber.

Men YouSee mente noget andet.

Selskabet forklarede, at kunden selv skulle have bedt om lukning af kobberforbindelsen, og at intet skete automatisk.

Teleankenævnet: Klart kommunikationssvigt

Nævnet gav dog kunden medhold.

Ifølge afgørelsen burde YouSee tydeligt have informeret om, at kobberforbindelsen ikke blev opsagt som en del af fiberovergangen.

Det skete ikke, og derfor skal udbyderen nu betale for den periode, hvor kunden har betalt dobbelt.

Afgørelsen kan få vidtrækkende betydning.

For brugere, der overgår til fiber, bør der nu ikke længere være tvivl: Udbyderen har ansvaret for at oplyse klart og korrekt, så kunderne undgår utilsigtede ekstraudgifter.

Læs også

Ads by MGDK