Folk er ikke tilfredse med de ændringer, der er blevet indført på X (tidligere Twitter). Udover rebrandingen har platformen gennemgået adskillige markante ændringer, siden Elon Musk overtog som ejer og direktør i 2022.
Efter at have betalt 44 milliarder dollars for platformen, annoncerede Musk hurtigt planer om at tjene noget af beløbet ind igen ved at tilbyde alle brugere muligheden for at blive verificeret.
Denne funktion, der tidligere var forbeholdt berømtheder og personer i specifikke brancher, blev gjort tilgængelig for 8 dollars om måneden.
X's startfeed blev også ændret. Appen og hjemmesiden viser nu som standard et feed med foreslået indhold og emner - hvilket gør det mere sandsynligt, at brugerne ser opslag, de ikke er interesserede i, selvom det er mærket som 'For You'.
Nu har en bruger kritiseret, hvordan interessante opslag forsvinder på '2 sekunder', hvilket de ifølge det britiske medie Daily Star beskrev som 'tortur'.
"Det værste problem på Twitter/X-mobilappen er, når man åbner appen, og startskærmen viser et interessant tweet i 2 sekunder - lige længe nok til at vække interesse - før feedet automatisk opdateres. Sker det kun for mig?! Det er tortur og sker ofte," skrev en bruger.
Mange brugere svarede og sagde, at de oplever det samme. Derfor ser det ud til, at mange er utilfredse med dette.
"Det er helt forfærdeligt. Det er altid noget, jeg gerne vil læse, men jeg finder det næsten aldrig igen. Meget frustrerende," skrev en anden som svar, mens en tredje skrev: "Hele. Tiden. Og så, når jeg doom-scroller, ser jeg de samme få tweets igen og igen uden noget nyt."
"Det er blevet så slemt, at jeg instinktivt klikker på tweetet, der dukker op, fordi jeg ved, at det forsvinder ud i intetheden efter et sekund," skrev en fjerde.
"Ja! Jeg hader det! Nogle gange holder jeg min tommelfinger på tweetet og prøver at huske noget om det, så jeg manuelt kan søge efter det igen, når det forsvinder. Dette skal fikses," lød det fra en femte.
En sjette bruger foreslog, at det var en bevidst strategi fra X for at få brugerne til at blive længere på platformen.
"Det må være med vilje. Jeg tror, at algoritmen ved, hvilket tweet du mest sandsynligt vil klikke på, viser det kort og tager det væk, fordi du så vil scrolle for at finde den," skrev vedkommende.