Norlys har 880.000 kunder - men det vil drastisk ændre sig

Christian Pedersen

2 timer siden

|

05/11/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Norlys har store planer for fremtiden.

Mest læste i dag

Norlys står overfor en ambitiøs udvidelse af deres fibernetværk og har sat et klart mål: endnu flere danskere skal koble sig på fibernettet.

Derfor har selskabet valgt at styrke sin kommercielle strategi og sat Mads Meldgaard Jensen, tidligere leder af OpenNets marked- og produktafdeling, i spidsen for fiberforretningens nye kommercielle enhed.

Strategisk ansættelse

Mads Meldgaard Jensen kommer med solid erfaring fra både OpenNet og tidligere stillinger i TDC Wholesale og det daværende Eniig, der nu er en del af Norlys.

Med sit netværk og dybe indsigt i både netværksinfrastruktur og samarbejdet med internetudbydere bliver han en central skikkelse i Norlys’ mål om at nå ud til flere kunder med fiberforbindelser.

Carsten Bryder Thejls fra Norlys udtaler, at Meldgaard Jensens forståelse for telco-branchen og hans produktudviklingserfaring gør ham til et stærkt aktiv for virksomheden. Det skriver Norlys.

Norlys’ ambition om flere fiberkunder

I dag har 880.000 danskere adgang til Norlys’ fibernet, og lidt over halvdelen har allerede tilsluttet sig.

Målet er at udnytte Norlys’ omfattende udrulning af fibernet til at få endnu flere danskere til at vælge en fiberforbindelse – og det skal ske gennem 13 forskellige internetudbydere, som er tilknyttet Norlys’ netværk.

En fremtidssikret forbindelse til hele landet

Med Meldgaard Jensen ved roret forventer Norlys, at det bliver muligt at udbygge infrastrukturen yderligere og gøre fibernettet attraktivt for endnu flere danskere.

Han selv ser frem til at udnytte sin erfaring fra både netejere og internetudbydere, og vil ifølge egne ord arbejde målrettet på at forløse det potentiale, der ligger i Norlys’ fibernet.

Med nye strategier og en intensiveret indsats er Norlys klar til at tage kampen op om at blive danskernes foretrukne fiberudbyder – en plan, der kan ændre telemarkedet markant i de kommende år.