Norlys er i kæmpe shitstorm

Christian Pedersen

2 timer siden

|

19/05/2025
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det vrimler med dårlige anmeldelser.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Mest læste i dag

Det, der skulle være en styrkelse af Norlys’ position på det danske telemarked, har i stedet udviklet sig til en mediestorm uden sidestykke.

Overtagelsen af Telias mobilkunder har sat tusindvis af danskere i brand, og utilfredsheden breder sig i rekordfart.

På Trustpilot vælter det ind med énstjernede anmeldelser.

Flere end 100 på bare 12 dage, ifølge en opgørelse fra JydskeVestkysten.

Klagerne handler om alt fra ubrugelig kundeservice til regninger, der ikke kan betales – og alligevel fører til inkasso. Det skriver Meremobil.

Frustrationer og modstridende beskeder

En særlig anklage går igen: Norlys siger ét, kundeservice noget andet.

Da problemer med mobilnetværket begyndte at dukke op efter Telia-overtagelsen, nægtede Norlys indledningsvis ethvert ansvar.

Men da kunderne pressede på over telefonen, indrømmede medarbejdere pludselig, at der faktisk var tekniske problemer.

På sociale medier er frustrationen til at tage og føle på.

Norlys har lukket for brugernes opslag på Facebook, men det forhindrer dem ikke i at udtrykke deres vrede – nu sker det blot i kommentarsporet under virksomhedens egne opslag.

Direktøren forsøger at berolige

Kundedirektør Kathrine Forsberg har nu kommenteret kritikken.

Hun kalder situationen “dybt beklagelig” og lover, at der arbejdes på højtryk for at forbedre oplevelsen.

“Vi gør alt, hvad der står i vores magt,” siger hun til JydskeVestkysten.

Om det er nok til at genoprette tilliden, er dog langt fra sikkert.

For mange kunder er Norlys blevet symbolet på, hvordan dårlig kommunikation og manglende ansvarlighed kan forværre enhver teknisk fejl – og sætte loyaliteten på en hård prøve.