Brugere af Microsoft Store oplevede for nylig problemer med at opdatere applikationer. Fejlen påvirkede både Microsofts egne apps og apps fra andre udviklere, rapporterer mediet PC World.
Årsagen til problemet var en fejl i WinAppSDK version 1.6.2, der blev udgivet den 12. november 2024. Det er en opdatering, som rigtig mange af deres brugere har nået at installere, inden det kom frem, at der var problemer med den nye opdatering.
Microsoft reagerer hurtigt og stiller en opdatering til rådighed
Efter de første rapporter fra brugere om problemer, trak Microsoft denne version tilbage. Det skriver det tyske medie Chip. Det viser, at Microsoft har været hurtige til at lytte til deres brugere, så de kunne få løst de problemer, som de oplevede efter at have installeret den seneste opdatering.
For at løse problemet har Microsoft nu udgivet en opdatering. Brugere skal installere opdateringen KB5046714 til Windows 10 version 22H2 for at løse problemet. Sørger man for at installere denne opdatering, skulle der derfor ikke være flere af de problemer, som WinAppSDK version 1.6.2 medførte.
Microsoft har haft flere problemer på det seneste
Der har været en del problemer hos Microsoft på det seneste, da de også har sendt en ny opdatering ud til Windows 11, som en lang række af deres brugere har haft problemer med. Blandt andet er der flere, der har rapporteret, at den har ført til, at de flere gange er blevet ramt af Blue Screen of Death.
I begge tilfælde har Microsoft dog vist med al tydelighed, at de er hurtige til at reagere. De har nemlig været hurtige til at få lavet endnu en opdatering, der kunne løse de problemer, som deres brugere har haft.