Samsung laver kæmpe fejl: Dårligt nyt for millioner af Galaxy-brugere

Christian Pedersen

1 uge siden

|

26/09/2024
Mobil
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Hvis du har en Galaxy-telefon, så har vi dårligt nyt til dig. Samsung har nemlig lavet en kæmpe fejl.

Mest læste i dag

Samsung står over for en betydelig udfordring, der kan ramme millioner af Galaxy-brugere.

Mens Samsung fortsat sælger sine flagskibsmodeller i stor stil, er der dårlig nyt for dem, der venter på den nyeste Android-opdatering.

Android 15 bringer en række forbedringer, men Samsung har kæmpet med at få opdateringen ud til sine brugere.

Ifølge Forbes er One UI 7 beta-opdateringen, som skulle baseres på Android 15, blevet forsinket på ubestemt tid, og Samsung har ikke annonceret en officiel dato for dens udgivelse.

Denne forsinkelse er et problem, ikke kun på grund af manglen på nye funktioner, men også fordi vigtige sikkerhedsopdateringer bliver holdt tilbage.

Android 15 bringer store forbedringer inden for sikkerhed, herunder beskyttelse mod ondsindede netværk og forbedret trusselsdetektion, som Samsung-brugere ikke vil have adgang til med det samme.

Mangel på nøglefunktioner

En af de mest bekymrende mangler for Galaxy-brugere er manglen på 2G-deaktivering.

2G-netværk er kendt for at være mindre sikre, og Google har anbefalet, at brugere deaktiverer denne funktion.

Alligevel tilbyder Samsung ikke denne mulighed i mange regioner, selv på sine nyeste modeller som Galaxy S24 Ultra.

Elektronisk Frontier Foundation (EFF) har kritiseret Samsung for ikke at prioritere brugernes sikkerhed på dette område.

Fierce konkurrence fra andre mærker

I mellemtiden er Google Pixel-brugere allerede på vej til at få Android 15-opdateringen, hvilket gør konkurrencen endnu hårdere for Samsung.

Med Apples iPhone 16 og Googles Pixel 9, der presser på med nye funktioner og bedre sikkerhed, står Samsung over for stigende pres for at levere, især når det gælder brugernes sikkerhed og privatliv.

Denne forsinkelse kunne få alvorlige konsekvenser for Samsung, der risikerer at miste brugernes tillid, mens rivaliserende producenter fortsætter med at forbedre deres produkter og tjenester hurtigere.