Hvis din iPhone 14 Plus har dette problem, reparerer Apple det gratis

Nicolai Busekist

2 uger siden

|

03/11/2024
Mobil
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
iPhone 14 Plus har et meget velkendt problem, som flere brugere har rapporteret. Nu tilbyder Apple at reparere det kvit og frit.

Mest læste i dag

Apple har indrømmet, at iPhone 14 Plus tilsyneladende er modtagelig for en bestemt fejl på det bagerste kamera - og hvis det påvirker dig, kan du få din telefon repareret gratis. Det skriver Techradar.

Det er tre år siden, de sidst havde et iPhone-serviceprogram, hvor Apple anerkender et problem og løser det for brugerne , men som 9to5Mac har opdaget, er der nu officielt anerkendt et for et 'bagkamera-problem' på iPhone 14 Plus - som Apple stadig sælger online.

Den gode nyhed er, at dette kun gælder for en 'meget lille procentdel' af iPhone 14 Plus-modeller, ifølge Apple. Problemet består specifikt i, at der ikke vises en forhåndsvisning på skærmen, når du bruger det bagerste kamera på telefonen.

iPhone 14 Plus-enheder fremstillet mellem 10. april 2023 og 28. april 2024 kan have denne fejl, lyder det. Apple har stillet en serienummer-tjekker til formålet, så du hurtigt kan se, om din iPhone er inkluderet.

Hvis din iPhone 14 Plus bliver markeret som problematisk via serienummer-tjekkeren, kan du tage den med til en hvilken som helst Apple Store eller en autoriseret Apple-serviceudbyder for at få din telefon repareret gratis.

Alternativt kan du kontakte Apple om at sende din telefon ind til reparation via posten. Du kan finde en relevant side på Apples supportside, hvor du får muligheder for at bestille en reparation i butikken eller sende din telefon af sted.

Hvis Apple fastslår, at din iPhone 14 Plus er en af de berørte enheder, og du allerede har betalt for at få problemet løst, kan du få refunderet beløbet. Du kan gøre krav på refusion op til tre år efter det første køb af din iPhone.

Der er nogle trin, du skal følge, hvis du sender din iPhone ind til reparation, uanset om det i forbindelse med dette eller et andet problem. Du skal sørge for, at alt er sikkerhedskopieret, deaktivere Find min iPhone og fjerne aktive kort i Apple Wallet, inden du sender eller afleverer enheden.