Meta planlægger at fortsætte med at lancere nye modeller af sine smartbriller, der er udviklet i samarbejde med Ray-Ban, og ifølge Financial Times har virksomheden allerede en idé om, hvordan disse enheder kan forbedres.
Ifølge mediet, der har baseret deres artikel på oplysninger fra personer tæt på Meta, har virksomheden til hensigt at integrere skærme i brillerne. Disse skærme vil angiveligt være små og kun tjene til at vise notifikationer eller svar fra Metas digitale assistent.
Det er endnu ikke klart, hvornår de nye Meta- og Ray-Ban-briller vil blive lanceret, men det forventes, at de kan komme på markedet næste år - muligvis i anden halvdel af 2025.
Det vidner om, at Meta har et stort fokus på at gøre deres briller til den næste store ting. Mark Zuckerberg, der er ejer af Meta, har ikke tøvet med at udtale sig positivt om de nye briller. I den forbindelse har han også gjort det klart, at han føler, at de én dag kan overtage helt fra smartphones.
På trods af, at han har en ambition om dette, sker det næppe i løbet af de næste par år. I dag kan de fleste skrive under på, at deres smartphone er en stor del af deres hverdag. Derfor vil det for mange også være svært at give helt slip på den.
Det ændrer dog ikke på det faktum, at Meta vil fortsætte med at udvikle deres smartbriller, da de har en vision om at gøre dem til allemandseje i fremtiden. Det er dog svært at spå om, hvornår det kommer til at ske.