Trend DK
Forside Elbiler Disse bilmærker lokker med garanti: men skuffer med servicen

Disse bilmærker lokker med garanti: men skuffer med servicen

Disse bilmærker lokker med garanti: men skuffer med servicen
Foto: Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Lang garanti – men elendig service: Her er bilerne, der ikke lever op til løftet.

Lige nu læser andre

En lang fabriksgaranti burde være et tryghedstegn. Men ikke alle bilmærker leverer god kundeservice, selvom de lokker med mange års dækning. Flere bilejere oplever, at det kan være svært at få hjælp, selv når garantien burde dække.

Her er 10 bilmærker, der tilbyder nogle af markedets bedste garantier – men som samtidig får kritik for deres kundeservice.

Kia

Kia tilbyder 7 års garanti, men flere kunder klager over besværlige garantiprocesser og afvisninger på småfejl.

Hyundai

Seks års garanti og gode vilkår – men flere ejere melder om manglende opfølgning og lang ventetid ved reparation.

MG

Garanti op til 7 år, men serviceniveauet varierer kraftigt fra forhandler til forhandler, og kommunikationen halter.

Renault

Læs også

God garantidækning på papir, men ejere rapporterer om vanskeligheder med at få anerkendt dækning ved fejl.

Peugeot

Fire til fem års garanti, men forhandlere får ofte kritik for at skyde problemer fra sig og give ufuldstændige svar.

Fiat

Lang garanti, men servicecentre kritiseres for at være langsomme og forvirrende i deres håndtering af garantisager.

Citroën

Kunder roser garantien, men klager over vanskeligheder med dokumentation og modstridende information.

Opel

Selvom garantien er god, melder mange om forskellig behandling og dårlig kommunikation mellem kundeservice og værksteder.

Dacia

Læs også

Tilbyder op til 6 års garanti, men flere oplever problemer med reservedele og langsom sagsbehandling.

Nissan

Nissan har god garantidækning, men en del ejere klager over dårlig koordinering mellem importør og lokale værksteder.

Ads by MGDK