Ejer du en af disse biler? Så kan 2025 blive dyrt, hvis noget går i stykker.
Lige nu læser andre
Reservedele bliver dyrere, ny teknologi kræver specialværksteder, og inflationen påvirker timepriserne. Alt dette gør, at visse bilmodeller bliver langt dyrere at holde kørende i 2025. Hvis du ejer én af disse biler, bør du overveje at få den tjekket grundigt – og måske planlægge et skifte i tide.
Her er 10 modeller, hvor reparationerne ifølge værkstedsdata og eksperter forventes at stige markant det kommende år.
BMW 5-serie (nyere årgange)

Avanceret teknik, følsomme sensorer og høje timepriser gør denne model dyr at vedligeholde – især uden serviceaftale.
Tesla Model S

Specialiseret elbilteknologi, begrænset adgang til uafhængige værksteder og dyre reservedele presser regningen op.
Audi Q7

Stort luksuskøretøj med komplekse luftaffjedringer og mange elektroniksystemer, der kræver specialviden.
Land Rover Discovery

Læs også
Kendt for offroad-evner – og høje reparationsomkostninger. Dyre reservedele og relativt lav driftssikkerhed.
Mercedes-Benz E-klasse

Sofistikeret teknologi og dyre originale reservedele giver høje værkstedsregninger.
Volvo XC90

Sikker og rummelig, men reparationer på gearkasse og motor er dyre, og softwareopdateringer koster.
Peugeot 508

Modellen er populær, men visse motorvarianter har kendte problemer, der bliver dyre at udbedre.
Ford Mondeo (seneste generationer)

Reservedele bliver sværere at skaffe, og det driver prisen op – især på ældre modeller.
Jaguar XE

Læs også
Luksus sedan med høje vedligeholdelseskrav og reservedele, der ofte skal bestilles hjem fra udlandet.
Porsche Cayenne

Høj ydelse og eksklusivt design betyder også høje regninger. Alt fra bremser til affjedring er dyrt.