Disse bilmærker satser mest på software og abonnementer – se hvem du skal holde øje med.
Lige nu læser andre
Bilmarkedet er i hastig forandring, og mange bilmærker går nu fra klassisk ejerskab til softwarebaserede tjenester og abonnementsmodeller. Det betyder, at funktioner som sædevarme, navigation og avanceret førerassistance i stigende grad kræver månedlige betalinger.
Her er 10 bilmærker, der i 2025 satser mest på software og abonnementer – og som kan overraske bilejere.
BMW

BMW tilbyder nu en række funktioner som abonnement, bl.a. sædevarme og adaptiv fartpilot.
Mercedes-Benz

Mercedes har indført softwarelåste funktioner hvor eksempelvis ekstra motorperformance kan aktiveres mod betaling.
Læs også
Tesla

Tesla var blandt de første til at introducere abonnementer, bl.a. på selvkørende funktioner og premium connectivity.
Volvo

Volvo satser på softwarebaserede tjenester som driver assistance og infotainment-apps mod betaling.
Polestar

Polestar sælger funktioner som adaptiv fartpilot og højere ydelse som softwareopgraderinger og abonnementer.
Volkswagen

Volkswagen har lanceret en platform for tilkøb af digitale funktioner, herunder navigation og lysassistent.
Audi

Audi tilbyder fleksible softwareabonnementer på funktioner som matrix LED-lys og parkeringsassistent.
Ford

Ford satser på softwaretjenester til infotainment og fjernstyring via apps, mange som abonnementsydelser.
General Motors (Chevrolet og Cadillac)

GM tilbyder abonnementer på førerassistance, navigation og opgraderede infotainmentfunktioner.
Hyundai

Hyundai introducerer gradvist softwarebaserede abonnementer på funktioner som avanceret navigation og førerassistance.