Disse bilmærker risikerer at forsvinde i 2026 – og det opdager de fleste først for sent.
Lige nu læser andre
Bilindustrien er i opbrud, og flere kendte mærker er truet af lukning eller sammenlægning. Nogle har haft faldende salg i årevis, mens andre presses ud af markedet af skærpede krav og manglende elbilstrategi. Hvis du ejer en bil fra et af disse mærker, kan det være sidste udkald for service, dele eller videresalg.
Her er 10 bilmærker, der risikerer helt at forsvinde i 2026.
Mitsubishi

Mitsubishi har allerede trukket sig fra flere europæiske markeder. Manglende investering i elbiler og lavt salg truer mærkets eksistens i hele Europa.
SsangYong

Det koreanske mærke har kæmpet med konkurser og ejerskifte. Salget er næsten gået i stå, og det ser sort ud for fremtiden i Vesten.
Chevrolet (Europa)

Chevrolet trak sig officielt fra Europa i 2016, men visse modeller har været tilgængelige siden. Det ender dog sandsynligvis helt i 2026.
Lancia

Læs også
Mærket eksisterer nærmest kun i Italien, og de få modeller sælger dårligt. Der tales om en relancering, men intet er sikkert – og tiden løber ud.
DS Automobiles

Det franske luksusmærke under Stellantis har svært ved at finde fodfæste. Hvis ikke salget vender drastisk, kan mærket blive lagt i graven.
Chrysler

Engang en stor aktør – nu næsten væk uden for USA. Fremtiden for Chrysler afhænger af én enkelt elbilmodel, som endnu ikke er lanceret.
Alfa Romeo

Alfa lever stadig – men knap. Mærket har konstant kæmpet med lavt salg og manglende modeludvalg. Endnu en skuffelse kan blive det sidste søm i kisten.
Infiniti

Nissans luksusmærke er allerede forsvundet fra mange europæiske markeder. Der er intet, der tyder på et comeback.
Smart (klassiske modeller)

Læs også
Smart satser nu udelukkende på elbiler i Kina. De tidligere modeller med benzinmotor forsvinder helt – og med dem den gamle Smart-identitet.
Seat

Volkswagen-gruppen har skiftet fokus til Cupra. Nye modeller under Seat-navnet er sat på pause, og flere insiders peger på en total udfasning i 2026.