Dette produkt hos Power er blevet voldsomt populært.
Lige nu læser andre
Der er sol over Danmark, og hos elektronikgiganten Power mærkes det helt ned i lagerhallen.
Én kategori har overhalet alt andet, og det handler hverken om mobiltelefoner eller fladskærme.
Det handler om is, og især slush ice.
Ninja-produkter udløste en køleeksplosion
Power har siden marts oplevet en eksplosiv stigning i salget af slush ice- og ismaskiner.
Læs også
Først kom Ninja SLUSHi på hylderne og blev revet væk.
Kort efter fulgte Ninja Creami Deluxe, og siden har det ikke stået stille.
- Salget af ismaskiner er steget med 314 procent siden sidste sommer
- Kategorivækst på 79 procent fra marts til juni
- Over 100 forudbestillinger den første time SLUSHi gik online
Ifølge salgschef Daniel Olesen var interessen tydelig fra starten:
“Vi endte med fuldstændig udsolgt i marts. Den tendens fortsatte ind i april, maj og juni, og juli ser ud til at slå alle rekorder.”
79.000 liter slush ice og mere på vej
For at følge med efterspørgslen har Power udvidet sortimentet med Slushie-koncentrater.
Salget af koncentrat svarer nu til hele 79.000 liter slush ice.
Det er mere end indholdet i to mælketankevogne.
TikTok skabte hypen
Da Ninja SLUSHi gik viralt på TikTok tidligere på året, eksploderede salget først i USA, så i England, og nu også i Danmark.
Power kæmper fortsat for at følge med, mens kunderne nærmest står i kø for at køle sig ned derhjemme.
Denne sommer er det hverken grill eller havemøbler, der løber med opmærksomheden.
Det er is, masser af is.