Mange Telenor-kunder har oplevet problemer med at logge ind på deres e-mails denne søndag.
Telenor har arbejdet på højtryk for at finde og rette fejlen, som blev identificeret omkring klokken ti.
Intern teknisk fejl
Ifølge en pressekontakt hos Telenor, skyldes problemet en intern teknisk fejl. De arbejder intensivt på at løse fejlen hurtigst muligt. Det skriver vg.no.
Kunder har rapporteret problemer med e-mailadgang de sidste 24 timer, ifølge Downdetector, en tjeneste, der overvåger nedetid på forskellige tjenester.
Fejlen skyldes rutinesvigt
Fejlen, der har påvirket mange Telenor-brugere, skyldes ifølge Telenor et rutinesvigt i forbindelse med fornyelsen af et certifikat.
Dette har medført store gener for kunder, der har haft problemer med at tilgå deres e-mails og andre tjenester.
Løsning på vej
Telenor oplyste klokken 16.40, at fejlen skulle være rettet.
Kunder forventes at kunne tilgå deres e-mails og tjenester som normalt igen.
For de brugere, der stadig oplever problemer, anbefaler Telenor at genstarte deres enheder og forsøge igen.
Mange Telenor-kunder har udtrykt deres frustration over nedetiden på sociale medier.
Problemer med e-mailadgang kan have store konsekvenser, især for dem, der er afhængige af deres e-mails til arbejde og personlige aftaler.
Fremtidige foranstaltninger
For at undgå fremtidige problemer af denne art, har Telenor planer om at styrke deres interne rutiner og overvågning af tekniske systemer.
Dette skal sikre, at lignende fejl ikke opstår igen, og at kunderne kan have tillid til tjenestens stabilitet og pålidelighed.
Telenor har oplevet en betydelig teknisk fejl, der har påvirket mange brugeres adgang til e-mails.
Fejlen skyldtes et rutinesvigt i fornyelsen af et certifikat.
Telenor har arbejdet intensivt på at rette fejlen og har forsikret kunderne om, at de nødvendige foranstaltninger vil blive taget for at forhindre fremtidige problemer.
For nuværende opfordres brugerne til at genstarte deres enheder, hvis de stadig oplever problemer.