Salget af Apple Watch styrtdykker - men ikke for konkurrenterne

Christian Pedersen

7 uger siden

|

11/03/2025
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Xiaomis smartwatches styrter fremad.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Mest læste i dag

Apples smartwatch-salg faldt markant i 2024, mens konkurrenterne, især Xiaomi og Huawei, har oplevet en massiv vækst.

Ifølge de nyeste tal fra Counterpoint Research faldt det globale smartwatch-marked med 7 %, men Apple blev den helt store taber med et fald på 19 % i forhold til året før.

Konkurrenterne vinder markedsandele

Apple er stadig markedsleder med en andel på 22 %, men Huawei har nu 13 %, mens Samsung og Xiaomi følger efter med henholdsvis 9 % og 8 %.

Xiaomi var den store vinder med en vækst på hele 135 %, især takket være den enorme succes med Xiaomi Watch S1 og de budgetvenlige Redmi-modeller.

Samsung har ligeledes oplevet fremgang med deres Galaxy Watch-serie, der nu inkluderer Watch7, Watch Ultra og Watch FE. Det skriver Mobilsiden.

Kina overhaler Indien som det største marked

For første gang er Kina blevet verdens største marked for smartwatches med en global andel på 25 %, mens Indien er faldet til 23 %.

Nordamerika står for 22 %, mens Europa ligger på 15 %.

Apple mangler innovation

Apple har domineret smartwatch-markedet i et årti, men kritikken vokser.

Mange påpeger, at Apple Watch-serien stort set har haft det samme design siden 2014, mens opdateringerne år efter år har været minimale.

Seneste lancering, Watch Series 10, var en beskeden opgradering, hvilket får eksperter til at spekulere i, om Apple snart skal genopfinde produktet for at bevare sin førerposition.