Dårlige nyheder til dig, hvis du bruger Outlook.
Lige nu læser andre
Flere millioner brugere blev tidligere på ugen mødt af en sort skærm, når de forsøgte at åbne Outlook.
Microsofts populære mailtjeneste blev onsdag eftermiddag ramt af en omfattende teknisk fejl, der påvirkede både privatpersoner og virksomheder på globalt plan.
Webversionen af Outlook, apps på mobil og computere samt tilknyttede tjenester som kalender og kontaktpersoner blev gjort midlertidigt utilgængelige.
Microsoft oplyser, at årsagen til problemet er identificeret, og at en løsning allerede er i gang med at blive rullet ud. Det skriver Berliner-zeitung.
Læs også
Brugere afvist trods betalt licens
Flere brugere har rapporteret, at de ved login blev mødt med beskeden om en ugyldig licens.
Ifølge Microsoft var der tale om en fejl i systemets godkendelse, som ramte både betalende og gratis brugere.
Problemet med licensgodkendelsen blev særligt omtalt i britiske medier og skabte frustration på sociale medier.
Gradvis udbedring i gang
Microsoft oplyste tidligt onsdag, at “rettelsen er klar og bliver distribueret trinvis”.
Teknologigiganten genstarter berørte systemkomponenter og foretager ekstra kontrol for at sikre, at alt fungerer, som det skal.
- Outlook.com og tilhørende apps blev ramt
- Problemer med login og betaling blev registreret
- Microsoft lover fuld funktionalitet i løbet af kort tid
Tidligere nedbrud vækker bekymring
Ugen før var Exchange Online også nede, og endnu engang rettes blikket mod sårbarheden i cloud-baserede tjenester.
Ifølge eksperter viser hændelsen, hvor afhængige europæiske brugere er blevet af få amerikanske aktører i den digitale infrastruktur.
Microsoft lover dog, at alt vil være normalt “senest ved næste opdatering”.