Mark Zuckerberg har afsløret overfor selskabets aktionærer, at Metas kunstige intelligens nu har 1 milliard månedligt aktive brugere på tværs af alle deres apps, ifølge CNBC.
Han sagde også under det årlige aktionærmøde, at virksomheden i år vil fokusere på 'at fordybe oplevelsen og gøre Meta AI til den førende personlige AI med vægt på personalisering, stemmebaserede samtaler og underholdning'.
Meta vil fortsætte med at udvikle produktet, indtil der opstår muligheder for at tjene penge på det - for eksempel ved at indsætte betalte anbefalinger og tilbyde et abonnement til brugere, der ønsker mere regnekraft.
Kort tid efter, at Meta lancerede en selvstændig app til deres generative kunstige intelligens i april, talte Zuckerberg allerede om, hvordan den en dag kunne vise annoncer og produktanbefalinger. Han antydede også, at der kunne blive introduceret abonnementer på en 'premium'-version af assistenten.
Alle Metas apps - nemlig Facebook, Instagram, WhatsApp og Messenger - har assistenten integreret. Den er også tilgængelig i Ray-Ban Meta-brillerne og virksomhedens Quest-headsets.
Det er meget let ved et uheld at interagere med den, hvis man bruger en af virksomhedens apps, og som NDTV har bemærket, nævnte Zuckerberg ikke, om de månedligt aktive brugere specifikt har opsøgt AI'en og interageret med den på en meningsfuld måde.
Men Susan Li, der er virksomhedens finansdirektør, udtalte angiveligt, at brugen af AI vokser hurtigst på WhatsApp, hvor brugerne kan chatte med den, stille spørgsmål og bruge den til at generere billeder.
Igen er det dog værd at slå fast, at det er svært at få et klart svar på, hvor stor en del af brugerne, der reelt set har brugt AI'en bevidst. Derfor kan det ikke udelukkes, at der er en del af de mere end milliard brugere, der ikke har interageret specielt meget med AI'en.