Google Chrome's 50 kr. abonnement er nu sat i gang: Her er alt, hvad du får

Skrevet af Christian Pedersen

4 uger siden

|

26/05/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Google Chrome har sat gang i deres nye abonnement, der skal styrke brugerens sikkerhed. Det skal koste 50 kr., og her er alt, hvad du får.

Mest læste i dag

Google Chrome, som bruges af anslået 65% af verdens internetbrugere, har lanceret et nyt abonnement på 50 kr. om måneden.

Dette nye Google Chrome abonnement lover at give brugerne avanceret sikkerhed og ekstra funktioner, der er designet til at beskytte mod cybertrusler og forbedre brugeroplevelsen.

Hvad inkluderer abonnementet?

For 50 kr. pr. bruger pr. måned får abonnenter adgang til en række premium funktioner.

Abonnementet tilbyder skalerbare, kontekstbevidste adgangskontrolsystemer til software-as-a-service (SaaS) og webapplikationer, hvilket hjælper med at reducere risikoen for datatab.

Derudover indeholder det en AI- og Google Intelligence-drevet trussels- og databeskyttelsesfunktion, der tillader indholdsinspektion, dynamisk URL-filtrering og andre anti-phishing foranstaltninger.

Forbedret sikkerhed og rapportering

En vigtig del af Google Chrome abonnementet er forbedret sikkerhedshændelsesrapportering og retsmedicinske funktioner, som giver virksomhedsomfattende synlighed og politikhåndhævelse.

Dette er særligt relevant for virksomheder, der ønsker at beskytte deres data og forhindre malware og phishing-angreb.

Skiller sig ud fra gratis versionen

Selvom både forbruger- og virksomhedsudgaverne af Google Chrome faktisk er de samme, adskiller Google Chrome abonnementet sig ved de ekstra administrationsværktøjer og sikkerhedsfunktioner, der tilbydes.

Disse ekstra funktioner er specielt designet til at styrke endpoint-sikkerhed, hvilket er afgørende, da browseren ofte fungerer som en vigtig forretningsendepunkt, hvor kritiske aktiviteter som autentificering og adgangskontrol foregår.

Udbredt bekymring om sikkerhed

På trods af regelmæssige opdateringer og et dedikeret team af eksperter hos Google, er sikkerhedsproblemer fortsat en stor bekymring.

"Virksomheder kan nu abonnere på dette forbedrede sikkerhedsprogram, som bringer vigtige tilføjelser for at beskytte mod datatab, malware og phishing," sagde Paris Tabriz, vicepræsident for Chrome hos Google, under Google Cloud Next begivenheden i Las Vegas.

Forbrugernes valg

Mens Google Chrome abonnementet er rettet mod virksomheder, skal almindelige forbrugere og små virksomheder beslutte, om de vil betale for ekstra sikkerhed eller finde alternative løsninger.

Markedet for browsere er bredt, og der er flere alternativer, hvis man ikke ønsker at betale for et abonnement.

Med dette nye Google Chrome abonnement forsøger Google at tilbyde en omfattende sikkerhedsløsning, der går ud over de grundlæggende sikkerhedsfunktioner.

Dette initiativ kan muligvis sætte en ny standard for browserbaseret sikkerhed i fremtiden.