Det går ikke så godt for Norlys lige i øjeblikket.
Lige nu læser andre
Det skulle have været en simpel ændring i tv-pakken.
Men for Jeanette Sørensen fra Aalborg blev det starten på et månedlangt mareridt med fejlbehæftede regninger, lange ventetider og manglende opfølgning fra Norlys’ kundeservice.
Ventede i måneder på korrekt regning
Da Jeanette i februar ønskede en billigere tv-pakke, gik det hele galt.
Hun opdagede kort efter, at Norlys fortsat opkrævede betaling for den gamle, dyrere løsning.
Læs også
Hver gang hun kontaktede kundeservice, blev hun mødt med løfter om opfølgning – der aldrig kom.
Først i april lykkedes det at få en retvisende regning.
“Jeg er simpelthen så træt af Norlys,” lyder det fra Jeanette, som beskriver timevis i telefonkø og følelsen af at blive ignoreret. Det skriver B.T.
Kritik vælter ind på Trustpilot
Jeanettes oplevelse er langt fra enestående.
På Trustpilot rapporterer mange kunder om lignende udfordringer: forkerte regninger, manglende kontakt og dårlig kundeservice.
Flere truer med at opsige deres abonnement.
Norlys erkender problemet. Ifølge kundedirektør Kathrine Forsberg skyldes det hele en stor it-overgang:
“Det har været en kompleks opgave, der har resulteret i fejl hos en række kunder, og det gav derfor også længere svartider i vores kundeservice,” udtaler hun.
Skadet tillid kan koste dyrt
Norlys lover nu forbedrede svartider og arbejder på at rydde op i restfejl. Men for mange kunder, som Jeanette, er tilliden allerede tyndslidt.
Diskussionerne på sociale medier og anmeldelsessider tyder på, at frustrationerne kan få langsigtede konsekvenser – ikke bare for Norlys’ image, men også for kundeloyaliteten.