Flere og flere oplever problemer: "Jeg er simpelthen så træt af Norlys"

Christian Pedersen

7 timer siden

|

24/05/2025
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det går ikke så godt for Norlys lige i øjeblikket.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Mest læste i dag

Det skulle have været en simpel ændring i tv-pakken.

Men for Jeanette Sørensen fra Aalborg blev det starten på et månedlangt mareridt med fejlbehæftede regninger, lange ventetider og manglende opfølgning fra Norlys’ kundeservice.

Ventede i måneder på korrekt regning

Da Jeanette i februar ønskede en billigere tv-pakke, gik det hele galt.

Hun opdagede kort efter, at Norlys fortsat opkrævede betaling for den gamle, dyrere løsning.

Hver gang hun kontaktede kundeservice, blev hun mødt med løfter om opfølgning – der aldrig kom.

Først i april lykkedes det at få en retvisende regning.

"Jeg er simpelthen så træt af Norlys," lyder det fra Jeanette, som beskriver timevis i telefonkø og følelsen af at blive ignoreret. Det skriver B.T.

Kritik vælter ind på Trustpilot

Jeanettes oplevelse er langt fra enestående.

På Trustpilot rapporterer mange kunder om lignende udfordringer: forkerte regninger, manglende kontakt og dårlig kundeservice.

Flere truer med at opsige deres abonnement.

Norlys erkender problemet. Ifølge kundedirektør Kathrine Forsberg skyldes det hele en stor it-overgang:

"Det har været en kompleks opgave, der har resulteret i fejl hos en række kunder, og det gav derfor også længere svartider i vores kundeservice," udtaler hun.

Skadet tillid kan koste dyrt

Norlys lover nu forbedrede svartider og arbejder på at rydde op i restfejl. Men for mange kunder, som Jeanette, er tilliden allerede tyndslidt.

Diskussionerne på sociale medier og anmeldelsessider tyder på, at frustrationerne kan få langsigtede konsekvenser – ikke bare for Norlys’ image, men også for kundeloyaliteten.