Samsung med dårlige nyheder: Deres helt nye foldbare smartphone springer Danmark over

Christian Pedersen

5 timer siden

|

23/02/2025
Mobil
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Mon den nogensinde kommer til Danmark?

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Mest læste i dag

Samsung har netop præsenteret en ny foldbar smartphone, som skulle være et direkte modsvar til konkurrenternes seneste modeller.

Men nu viser det sig, at telefonen slet ikke vil blive tilgængelig på det danske marked.

En af de mest avancerede foldbare telefoner

Den nye model skulle have sat nye standarder for foldbare smartphones med en forbedret skærmteknologi, lettere design og et kraftfuldt batteri.

Derudover var telefonen udstyret med Samsungs nyeste software til foldbare enheder og et forbedret hængsel, der skulle give en mere problemfri brugeroplevelse.

Ifølge Samsung var ambitionen at skabe en telefon, der både kunne være en kompakt enhed i lukket tilstand og en fuldt funktionel tablet, når den blev foldet ud.

Det ville have gjort den til en stærk konkurrent til andre foldbare telefoner som Google Pixel Fold og OnePlus Open. Det skriver Giga.

Kommer ikke til Danmark

Desværre vil danske forbrugere ikke få mulighed for at købe den nye enhed.

Samsung har besluttet at springe Danmark og flere andre europæiske markeder over.

Ifølge producenten skyldes det "markedsstrategiske overvejelser", men den præcise årsag er ukendt.

En kilde tæt på Samsung har dog antydet, at en lav efterspørgsel efter foldbare telefoner i Norden kan have spillet en rolle i beslutningen.

Foldbare smartphones har endnu ikke opnået samme popularitet som traditionelle telefoner, og mange forbrugere vælger stadig konventionelle modeller.

Samsung beholder førerpositionen i Europa

Mens Samsungs seneste foldbare model nu ikke bliver lanceret i Danmark, kan virksomheden alligevel ånde lettet op.

Andre producenter som Oppo, Huawei og Xiaomi har lanceret stærke foldbare alternativer, men primært i Asien.

Det betyder, at Samsung fortsat vil dominere markedet for foldbare enheder i Europa – i hvert fald indtil nye konkurrenter beslutter sig for at satse mere på regionen.