'Hvis du ikke kan slå dem, så køb dem' har længe været logikken hos de fleste virksomheder - især amerikanske. Microsofts opkøb af Activision Blizzard og Bethesda er det mest åbenlyse eksempel i spilbranchen, men det har stået på i mindre skala i årtier.
Noget andet, der har stået på i årtier, er forsøgene på at købe Nintendo. Microsoft har forsøgt flere gange, hvilket blandt andet skete, da de først overvejede at gå ind i spilbranchen og så sent som i 2020.
Hver gang blev de afvist, men nu er der dukket et rygte op om, at Disney forsøgte det samme for blot nogle få år siden - og fik samme svar.
Påstanden kom fra den tidligere Imagineer Robert Carter i en podcast for en måned siden, der først for nylig er gået viralt. Han blev stillet flere spørgsmål om Disneys forretning, herunder deres mislykkede forsøg på at købe japanske anime-studier som Studio Ghibli.
Før han kom ind på det, indledte Carter dog sit svar med den store afsløring: "I 2016, da Disney stadig var på sit højeste, var der internt endda tale om at købe Nintendo."
Dette resulterede i chokerede reaktioner fra de tre andre værter, men Carter gav ingen yderligere detaljer udover, at 'de var på ingen måde interesserede'.
Det virker troværdigt, da Nintendo gør en stor indsats for at sikre sig mod fjendtlige opkøb - blandt andet ved at opretholde store reserver og købe aktier tilbage, så snart de bliver tilgængelige.
Xbox-chef Phil Spencer bemærkede dette i den lækkede e-mail, der afslørede Microsofts seneste forsøg på at købe virksomheden.
"På et tidspunkt ville det at få Nintendo være et definerende øjeblik, og jeg tror ærligt talt, at det ville være en god beslutning for begge selskaber. Det tager bare lang tid for Nintendo at indse, at deres fremtid ikke ligger i deres egen hardware. Lang tid," sagde Spencer.
Det er en kommentar, der har vist sig ikke at have ældet godt, taget i betragtning af Xbox' nuværende problemer med at sælge deres egen hardware.
Hvad angår Disney, har det altid været mærkeligt, at de har vist så lidt interesse for videospil. Selvom de kunne have haft en ledende rolle i branchen fra starten, har Disney i stedet begrænset sig til enkelte licenserede titler og kortvarige forsøg på intern spiludvikling.
I 2016 lukkede de deres seneste satsning på selvudgivelse, Disney Infinity. Dets fiasko kan have været en af årsagerne til interessen for at opkøbe Nintendo, sammen med det faktum, at Nintendo på det tidspunkt var på et lavpunkt efter Wii U.
Men et år senere blev Nintendo Switch lanceret, hvilket drastisk øgede virksomhedens værdi og gjorde dem endnu mindre villige til at overveje et opkøb.
Der er selvfølgelig en chance for, at Carter tager fejl, men Nintendos handlinger viser tydeligt, at de ved, at de altid vil være en potentiel opkøbsmulighed for større virksomheder. Dog ser det ikke ud til, at de har nogen intention om at tage imod sådanne tilbud.