Nogle biler er næsten umulige at komme af med – især hvis du har købt fra disse mærker.
Lige nu læser andre
Bilmarkedet ændrer sig hurtigt, og nogle bilmærker mister værdi i rekordfart. Hvis du har købt fra et af disse mærker, risikerer du, at din bil bliver næsten umulig at sælge – eller at du må tage et stort tab. Hvad der engang var et fornuftigt køb, kan nu vise sig at være en økonomisk fælde.
Her er ti bilmærker, som brugtvognsforhandlere og købere i stigende grad undgår.
Fiat

Fiat har svært ved at holde værdien, især uden for byerne. Mange modeller sælges langsomt, og reservedelsforsyning er ujævn.
Chevrolet (Europa)

Efter mærkets tilbagetrækning fra Europa er modeller som Cruze og Aveo blevet meget svære at sælge.
Lancia

Stort set usynligt uden for Italien. Med kun én model tilbage er efterspørgslen minimal.
SsangYong

Læs også
Et nichemærke med svag genkendelse. Mange værksteder tager ikke mærket ind, og gensalgsprisen er lav.
Mitsubishi

Efter flere år uden nye modeller i Europa har interessen raslet ned. Især ældre SUV’er er svære at komme af med.
Alfa Romeo

Selvom mærket har passion og stil, er gensalgsværdien ofte lav. Købere frygter høje reparationsomkostninger.
Citroën

Visse modeller har fået ry for dårlig holdbarhed. Det har gjort dem svære at omsætte på brugtmarkedet.
Dacia (tidlige modeller)

Selvom nyere Daciaer klarer sig godt, er de første generationer nu svære at sælge grundet lav komfort og ringe udstyr.
Peugeot (ældste dieselmodeller)

Læs også
Tidlige HDi-motorer har ry for dyre reparationer, hvilket skræmmer potentielle købere væk.
Opel (før PSA-overtagelsen)

Flere Opel-modeller fra før koncernskiftet oplever faldende interesse. Teknikken halter, og markedet er mættet.