Trend DK
Forside Elbiler Derfor vælger unge ikke længere disse bilmærker

Derfor vælger unge ikke længere disse bilmærker

Derfor vælger unge ikke længere disse bilmærker
Foto: Gabriel Nica / Shutterstock.com

Disse bilmærker var engang populære – men i dag vender unge dem ryggen.

Lige nu læser andre

Unge bilkøbere har ændret vaner markant de seneste år. Miljø, design, teknologi og identitet spiller i dag en langt større rolle end tradition og mærkeloyalitet. Det betyder, at nogle klassiske bilmærker kæmper med at tiltrække unge – og i flere tilfælde er helt gledet ud af radaren.

Her er 10 bilmærker, som unge fravælger – og årsagerne bag udviklingen.

Opel

Tidligere et folkeligt mærke, men opfattes i dag som konservativt og teknologisk bagud. Mangler appel til unge med høje digitale forventninger.

Ford

På trods af et stort modeludvalg har Ford mistet fodfæste blandt yngre købere. Design og image opfattes som forældet.

Læs også

Citroën

Citroën er kendt for komfort, men mangler kant og appel til en yngre målgruppe, der ønsker noget mere unikt eller sporty.

Suzuki

Praktisk og pålidelig – men ikke spændende. Mange unge forbinder mærket med “forældrevalg” snarere end drømmebil.

Mitsubishi

Har mistet markedsandele i Europa og kæmper med et modelprogram, som ikke taler til unge eller moderne bykørsel.

Renault

Selvom Renault har forsøgt at forny sig, ses det stadig som et lidt “gammelt” mærke. Brandet appellerer sjældent til yngre bilkøbere.

Fiat

Ikoniske modeller som Panda og 500 er stadig på markedet, men opfattes som bedaget og for smalle i funktion.

Peugeot

Har forbedret designet, men har stadig svært ved at bryde igennem hos de unge. Mærket kæmper med image og loyalitet.

Chevrolet

Næsten forsvundet fra Europa, og selv de få tilbageværende modeller har svært ved at fange den yngre målgruppe.

Honda

Engang elsket af unge for modeller som Civic og CRX – men i dag opleves Honda som et mærke uden et klart ungt sprog eller visuel identitet.

Læs også

Ads by MGDK