Automatgearkasser der svigter tidligt – her er bilerne du bør tænke dig om før du køber!
Lige nu læser andre
Automatgear burde give tryghed og komfort – men i flere populære bilmodeller er virkeligheden en anden. Her får du listen over biler hvor automatgearkassen svigter tidligere end forventet og ofte fører til meget dyre reparationer.
Kend bilerne før du køber brugt, så du undgår ubehagelige overraskelser.
Ford Focus Powershift

Powershift-gearkassen i Ford Focus har haft omfattende problemer, især i årgange fra starten af 2010’erne. Koblinger og mekatronik-enheder svigter hyppigt inden 100.000 km.
Volkswagen Passat DSG

Volkswagens DSG-gearkasser er avancerede men har kendte problemer, især de 7-trins versioner med tørkobling. Slitage viser sig tidligt med hårde gearskift og dyre reparationer.
Læs også
Audi A4 Multitronic

Audi A4 med Multitronic-gearkasse er kendt for dyre fejl i variator og styringsenhed. Fejlene opstår ofte allerede før 150.000 km og overrasker mange ejere.
BMW X5 automatgearkasse (E70)

E70-generationens X5 har hyppige fejl i automatgearkassen. Dårlig oliepleje og svage komponenter giver problemer tidligt – reparationerne er både komplekse og dyre.
Opel Insignia 2.0 CDTi automatgear

Insignia diesel med automatgear har kendte problemer med lækager og slidte ventiler. Mange ejere oplever problemer allerede ved 120.000 km.
Nissan Qashqai CVT

Nissans CVT-gearkasser i Qashqai giver problemer med rem og styreenhed. Skader opstår ofte tidligt og gør reparationer dyre og besværlige.
Peugeot 3008 EAT6

Peugeots 6-trins automatgearkasse har problemer med hårde gearskift og slitage på solenoider. Problemerne ses ofte tidligere end forventet.
Range Rover Evoque automatgear

Evoque-modeller med automatgear rammes af svigt i gearkassens elektronik og ventiler. Det fører til høje regninger, ofte før 120.000 km.
Skoda Octavia DSG

Skoda Octavia med DSG-gearkasse lider af samme problemer som VW-modellerne: Koblinger og mekatronik svigter hyppigt ved lav kilometerstand.
Volvo V70 automatgear (Geartronic)

Volvo V70 med Geartronic automatgear fra visse årgange har problemer med oliekvalitet og slid på ventilhuset. Fejlene dukker ofte op før 150.000 km og kræver omfattende værkstedsarbejde.