Trend DK
Forside Biler De 8 mindst økonomiske biler nogensinde: hvor drømmen kostede dyrt

De 8 mindst økonomiske biler nogensinde: hvor drømmen kostede dyrt

De 8 mindst økonomiske biler nogensinde: hvor drømmen kostede dyrt
Krakenimages.com / Shutterstock.com

De var smukke, vilde og håbløst uøkonomiske – biler, der viste, at fornuft aldrig har solgt drømme.

Lige nu læser andre

1. Hummer H1 (1992)

Symbolet på 90’ernes overforbrug. En civil udgave af et militærkøretøj, der brugte over 2 liter diesel pr. mil. Et ikon for styrke – men også et brændstofmareridt.

2. Bugatti Veyron (2005)

Teknisk perfektion møder total økonomisk galskab. Veyron havde en 8-liters W16-motor og kunne tømme sin tank på 12 minutter ved fuld fart. Hver kørsel kostede som en lille ferie.

3. Lamborghini LM002 (1986)

Den første luksus-SUV, længe før trenden begyndte. 12-cylindret motor, fire tons attitude og et forbrug på op mod 3 km pr. liter. En sand legende i ineffektivitet.

4. Rolls-Royce Phantom (2003)

Ingen bil kører så elegant – eller så dyrt. Den 6,75-liters V12 leverer stil og stilhed, men prisen er en benzinregning, der kunne finansiere en mindre elbil hver måned.

5. Dodge Ram SRT-10 (2004)

En pickup med motoren fra en Viper. 8,3 liter og 500 hestekræfter. Den var hurtigere end mange sportsvogne – og brugte mere benzin end nogen af dem.

6. Bentley Mulsanne (2010)

Læs også

Et rullende palads med over 500 hk og 2,7 tons vægt. Mulsanne var luksus uden samvittighed. Den blandede håndværk med et forbrug, der fik miljøforkæmpere til at ryste på hovedet.

7. Chevrolet Suburban (1990’erne)

Et amerikansk ikon og familiebil – men også en gigantisk benzinsluger. I bykørsel var 4-5 km pr. liter normalt. Komforten var stor, men tanken tom.

8. Ferrari Enzo (2002)

Navngivet efter manden selv og bygget uden kompromis. 6-liters V12, 660 hk og en benzinøkonomi på 3,4 km pr. liter. Den er smuk, brutal – og fuldstændig ligeglad med regningen.

Ads by MGDK