Fallout sæson 2 bringer deathclaws til live med praktiske effekter.
Lige nu læser andre
Fallout-universet er på vej til at afsløre en af sine mest frygtede skabninger.
Efter et markant fravær i første sæson er Deathclaws nu klar til endelig at dukke op i sæson to af Prime Videos populære serie.
Serietilpasningen har indtil videre fokuseret på originale historier, mens velkendte elementer fra Bethesdas spil er blevet flettet forsigtigt ind, hvilket har opbygget forventning til det, der endnu ikke var vist.
Manglende monstre
Første sæson bød på ghouls, Vaults, Power Armor og magtfulde fraktioner, men ikke de tårnhøje reptillignende fjender, som længe har været tæt forbundet med spillene.
Ifølge tidligere udtalelser fra serieskaberne Geneva Robertson-Dworet og Graham Wagner var udeladelsen bevidst for at give plads til at introducere Deathclaws ordentligt senere.
Læs også
Den plan er nu ved at blive en realitet. Setbilleder og traileren til sæson to har bekræftet skabningernes ankomst og signalerer et skift mod endnu større og farligere trusler.
Nolan åbner op
I et interview med ScreenRants Ash Crossan reflekterede executive producer Jonathan Nolan over sin personlige relation til monstrene.
Han jokede med, at han “stadig bearbejder mit møde med Deathclaws i spillet i terapi”, og tilføjede grinende, at serien er “en måde at arbejde med mit traume på”.
Nolan fremhævede også holdet bag realiseringen af skabningerne og roste arbejdet fra Legacy, der designede Power Armor, i samarbejde med Industrial Light & Magic.
At gøre dem virkelige
Målet var ifølge Nolan realisme gennem en kombination af teknikker frem for udelukkende at stole på digitale effekter. Han forklarede tilgangen således:
Læs også
“Vi vidste fra starten, at vi ville bruge en kombination af praktiske og visuelle effekter til at bringe dem til live, fordi de er så store, så skræmmende og så hurtige. Vi ønskede den fysiske fornemmelse af en smuk dukke på settet til lysreferencer og for at indfange så meget som muligt.”
Denne blanding skulle give Deathclaws tyngde og tilstedeværelse på skærmen.
At hæve barren
Første sæson modtog bred anerkendelse og opnåede 96 procent hos kritikerne på Rotten Tomatoes, med tilsvarende høj publikumsopbakning, hvilket placerede serien side om side med HBO’s The Last of Us.
Tidlige reaktioner antyder, at sæson to fortsætter den positive udvikling.
Nolan fortalte, at det kreative mål denne gang er at gå “mørkere”, “vildere” og “mere vanvittigt” til værks med “større, mere skræmmende skabninger” og “flere eksploderende hoveder”. Han krediterede produktionsdesigner Howard Cummings og resten af holdet for at omsætte fanfavoritter fra spillene til fysisk virkelighed og beskrev arbejdet som en proces med at “finde ud af, hvordan vi gør alt dette virkeligt”.
Læs også
Kilder: ScreenRant