Trend DK
Forside Gaming Elden Ring Nightreign-DLC’en bliver “en smule sværere”, siger instruktøren

Elden Ring Nightreign-DLC’en bliver “en smule sværere”, siger instruktøren

Elden Ring Nightreign-DLC’en bliver “en smule sværere”, siger instruktøren
Elden Ring Nightreign / Steam.storepage

Elden Ring-fans kan godt spænde hjelmen, Nightreign-DLC’en bliver “en smule sværere”.

Lige nu læser andre

En ny Elden Ring: Nightreign-udvidelse er på vej, og udviklerne advarer om, at spillerne bør forberede sig på en hårdere prøve.

The Forsaken Hollows, som blev afsløret under Sonys seneste Japan-fokuserede State of Play, ser ud til at udfordre selv erfarne eventyrere.

Ifølge instruktør Junya Ishizaki, som talte med GameSpot, ligger FromSoftwares vedvarende kamp for at balancere sværhedsgrad for både casual- og ekspertspillere i centrum af den nye udgivelse.

Balanceringsambitioner

Ishizaki fortalte mediet, at udviklerteamets største læring efter Nightreigns lancering var den konstante udfordring med at finjustere gameplayet, så det passer til alle.

Han beskrev balancering som “subjektivt” og bemærkede, at en stor del af studiets arbejde op til DLC’en har handlet om at vende tilbage til den oprindelige vision og skabe nye fjender og figurer, der passer ind i de opdaterede rammer.

Læs også

Instruktøren understregede, at teamet ville undgå at lukke nye spillere ude – samtidig med at de videreudviklede systemer, som veteraner har mestret for længe siden.

Tidlige spillere af grundspillet måtte også lære nye mekanikker, forklarede han, og DLC’en er designet til at spejle samme følelse af opdagelse.

“Vores idéer, når vi arbejder på DLC-indholdet, er at afspejle det,” sagde han til GameSpot og tilføjede, at erfarne spillere skal føle en lignende læringskurve, når de træder ind i de nye områder.

Sværere, men fair

Da Ishizaki blev spurgt direkte til sværhedsgraden, bekræftede han, at The Forsaken Hollows er “helt sikkert en smule sværere”, men understregede samtidig, at det stadig ligger inden for, hvad studiet betragter som en rimelig udfordring.

Udvidelsen introducerer to nye spilbare Nightfarers – Scholar og Undertaker – samt to ekstra bosser, som alle bliver en del af en betalt udvidelse, der skal udvide spillets endgame-indhold.

Læs også

Nye udfordringer forude

Selvom Ishizaki undgik konkrete gameplaydetaljer, gjorde han klart, at målet ikke er choksværhedsgrad, men en udfordring, der føles fortjent.

Designretningen skal give erfarne spillere den samme følelse af mystik, som de havde, da Nightreign først udkom.

Med stigende forventninger før udgivelsen ser The Forsaken Hollows ud til at gøre en allerede benhård verden endnu skarpere.

Kilder: TechRadar, Gamespot

Ads by MGDK